Hej,

Bor i en bostadsrätt byggd 2020-2021.
Vi har idag en altandörr från elitfönster med mått 10*21 i helglas.
Funderar på att sätta in kattlucka och tänkte då köpa en altandörr med glas upptill och trä nertill och byta ut och spara gamla dörren tills man flyttar.
Enligt elitfönster så är det samma infästning på en ny dörr idag om de är tillverkade efter 2018, så det är ok.
Men 10000+ kr för en dörr var man ju inte sugen på.
Nån som vet om det finns billigare tillverkare med samma upphängning som elitfönster så man slipper byta ut karm och allt?

Med vänlig hälsning, Daniel
 
Har jobbat på "Elitfönster" (Inwido i Lenhovda) och kan säga att inte ens de olika fabrikaten som tillverkas på samma anläggning har samma karmmått eller mått mellan gångjärnen.

Så skulle tippa på att en ny dörr från elitfönster är billigare än en special från någon annan

(Och så kan du ju alltid leta efter en begagnad på blocket..)
 
Violina Violina skrev:
Har jobbat på "Elitfönster" (Inwido i Lenhovda) och kan säga att inte ens de olika fabrikaten som tillverkas på samma anläggning har samma karmmått eller mått mellan gångjärnen.

Så skulle tippa på att en ny dörr från elitfönster är billigare än en special från någon annan

(Och så kan du ju alltid leta efter en begagnad på blocket..)
Tack för svaret.
Jag misstänkte att det inte var så troligt men men..

För mig som har noll koll så finns det ju en uppsjö av modeller, mått osv..
men jag förstod när jag scannade qr koden på dörren att det ska vara 10*21. Tittar jag utifrån på dörren så är gångjärnet på vänster sida så antar vänsterhängd.

Med vänlig hälsning, Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.