Vet inte om detta har hamnat rätt, om inte så får ni flytta på det. Som rubriken lyder så är jag intresserad av att veta allt om robotdammsugare, det kanske inte heter så, men det är en liten rund sak som går av sig själv. Finns det någon här som använder en sådan så får ni gärna berätta lite mer om den. Tacksam för svar.
 
Det är flera som använder dammsugarrobotar här. Oavsett märke verkar dem flesta vara nöjda. Själv har jag haft en elektrolux sedan 5 år, och skulle inte vilja vara utan den. Som sagts i tråden som markusla länkade till, får man vara beredd på att göra mindre justeringar för att det skall gå helt problemfritt. Elkablar och möbler med ben som sticker ut långt horisontellt mot golvet. En del maskiner verkar ha problem med mattor.

Som en kompis sa när han skaffade sin "Det har aldrig varit så välstädat hemma hos oss".

Vet inte vilken jag skulle köpa om min pajjade, tror inte att det finns någon given vinnare, alla har sina för och nackdelar. Viktigast för mig är sugkraft och dammbehållarens storlek.
 
Vi har städfirma varannan vecka som dammsuger och torkar golven, de var här för 5 dagar sedan. Och så kör vi "Rut" (Neato XV-15) varje dag uppe och nere. Varje dag hittar den ungefär så här mycket damm.

img00231v.jpg

Jag är helt chockad över mängden damm som finns och "genereras" i ett hus varje dag :wow:
 
Vi väntar på vår Rut som är på väg hem. Min gissning är att man i allafall inte kan skippa veckodammsugningen men att man slipper en hel del dammning och sånt eftersom den håller undan varje dag.
Det tvingar även familjen att faktiskt inte släppa massa grejer på golvet eftersom dammsugningen inte kommer funka då. Så jag hoppas på ett mer välstädat hem, men jag kommer väl bara få en massa klädhögar och prylhögar i soffan och på sängarna istället....
 
Någon som har erfarenheter av www.dite.nu?
De har en självgående dammsugare som normalt kostar 4800kr.
Säljs nu för strax under 2000kr med groupon, OBS enbart idag.

Fjärrkontroll ingår, den är programmerbar.
Priset är ju onekligen bra.

Vågar man köpa?
Jag har inte läst någonstans om någon som provat.
Tacksam för synpunkter.
 
K
Som det står i tidigare inlägg, är det någon som vet något om den robotdammsugare som säljs via Groupon idag? Det är en dammsugar som i vanliga fall säljs av Dite.nu .
1849 kr idag, ordinarie pris 4800 kr.
 
Hej alla -

vill väldigt gärna ha svar på om det var någon som fick köpt den där dammsugare från Dite. nu? De kör ju fortfarande deals genom Groupon och alla möjliga andra. Men kan banne mig inte finna en enda recension omkring den på hela nätet.

Mvh Kajsa
 
Det finns inget företag registrerat som ”Dite International”, men en hemsida.
Det telefon nummer som finns på hemsidan, har en telefonsvarare som välkommnar en ”efter jul uppehållet” (idag 2012-04-25).
Vid akuta ärenden kan man ringa 0760-409275.
Detta telefon nummer är registrerat på ”Ditei AB”.
Två registrerade personer med ryss-klingande namn står bakom detta företag: Olga Kill (41år) och Anastasia Smolenskaya (21 år).
Omsättning 2010, 132.000kr med underskott på 102.000kr…!

För min del är det många varningsklockor som ringer om misstänkt bedrägeri försök.
 
Jag var inne på Clas Ohlson och köpte en iRobot Roomba 521, hittils nöjd, fanns att programera till min Logitech Harmony multifjärr dessutom så nu kan man styra den från tvsoffan. Roomban som jag köpte är Basic, ingen schemaläggning, men det kommer ju ändå inte gå att köra om man gar rörelsedetektorer på larmet.

Som sagt grymt i hallen tex när barnens skor dragit in massa skit.

Skickat via Tapatalk 2
 
tompathepilot skrev:
Roomban som jag köpte är Basic, ingen schemaläggning, men det kommer ju ändå inte gå att köra om man gar rörelsedetektorer på larmet.
Många larm har en "husdjursfunktion". Kolla om du har en sådan på ditt larm.

Jag har en katt som promenerar omkring i mitt hem varje dag utan att larmet (med rörelsedetektorer) löser ut.

Funkar det med en katt borde det funka med en dammsugare också. :)
 
Där har du en poäng, då skulle man lagt slantarna på en Roomba 555 som har schemaläggning, dock är den inte lika snygg och jag har redan handlat.

Skickat via Tapatalk 2
 
Stoppas den inte av trösklar?
Om man måste lyfta den mellan varje rum så blir det ju lite jobbigt.
 
Vår klättrar över utan problem även upp på vår ryamatta med 3cm lugg.
 
Hej!

Jag har själv trösklar och en matta med lång lugg hemma.
Jag undrar hur detta funkar?

tompapilot, vad har du för modell som klarar mattan? Hur klarar den trösklar?

Hälsningar Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.