Hej, rekar nu för fullt marknaden för prisvärda SPA's. Jag söker inget 'fancy' utan ett enkelt och funktionellt SPA för ca 4 personer, skaplig kvalitet samt gott pris.

Har någon testat Skånska byggvarors spa Nova, som ser väldigt attraktivt ut prismässigt. Hur är det dock med kvaliten och isoerlingen ?

Mvh K
 
Kan inte svara för just detta kar , men tidigare så jobade de med kina kar.
För 50k som detta kostade får du både Nordic kar från Folkpool fina kar från Artesian med flera. dvs. märkes kar från USA

Har tidigare känt & klämt på kar ifrån dem pm:a gärna om du har frågor.

MVH
Jonas
 
Hallå, PM skickat !
 
Har du kollat med Mysab? Tycker kvaliteten på dem verkar bra, tunga är de i alla fall. Mysab.se är adressen.
 
Har precis beställt ett ifrån P18 ifrån Pentland,
har kollat rent en hel del och detta verkar mycket bra till rätt peng.
 
Var och hämtade mitt spa igår, såg mycket bra ut.
Fick lyft det på plats med kranbil, nu skall bara ström
in och vatten fyllas i.
 
Lägg gärna upp bilder när det står på plats.
 
Har inte SKBV spa trästomme? var och tittade på Mysabs idag och blir lite imponerad av kvaliteten. Rejäl stålram med 9 ställbara fötter på det jag tittat på, sen är hela utsidan av karet isolerat rejält. Även locket ingick i priset! Tror inte de andra leverantörerna har bättre kar än det jag tittat på, bara dyrare!
 
Kan det funka med all den vikten på 9st små fötter?

Vi var och tittade på Pentland spa och dom hade en heltäckande bottenplatta som fördelar vikten på stor yta istället.
Borde inte kräva så mycket markarbete.
Dom hade även en stomme i rostfritt stål.
Allt såg helrätt ut för det priset.

Vi var även på SKBV och deras spa hade som du nämde en trä botten.
 
Har nu installerat mitt pentland och badat i helgen.
Är mycket nöjd med allt.
 
Vad ingår i Pentlands spa paket, lock är det med? Att det är en platta under spelar mindre roll för mig, har gjutit en platta som det skall stå på. Jag skall ha ursvarvade hockeypuckar under mina fötter vilket är brukligt när man sätter in badkar. Tror nog Mysabs blir billigare för mig, där vet jag vad som ingår.
 
Allt ingår i priset från Pentland men det tror jag det gör från alla andra med.
Även locket ingick.
Finns nog ingen som är billig men 57000:- verkar vara ett bra pris ändå.
Ha de Putte.
 
Vi åker och tittar på Rubinpool. De har ett för 6-7 utan "karmar" som jag tror passar oss. Vill ha med 2 liggplatser, att det sen är öllådor är kanske bra det med. Sen är det hel platta under som kanske är bra, att det är billigare (mindre dyrt) än de andra vi tittat på är ju på + sidan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.