Jag vet att detta är ett mycket vanligt avhandlat ämne men jag skulle gärna höra lite från er som inte har golvbrunn i garaget utan istället lagt fall på plattan över hela bilens läng/bredd och ner mot porten. Funkar det bra?!

Jag har fått muntligt nej för golvbrunnar under bilplatserna från kommunen, men ett "sätt dit den ändå" från" bygglovskillen, som förövrigt slutat nu. funderat mycket på detta med att sätta in dem, gjuta över och sedan knacka fram, och det känns som att det blir svårt att dölja detta vid en ev inspektion. Det som stör mig är att jag har bekanta som byggt nytt hus med garage under huset, och med golvbrunn med oljestopp. Detta har på något vis gått igenom men inte mitt q(;^;)p Jag har golvbrunn under tvättstället som är med i bygglovet dock. Som sagt, några med erfarenhet? Skall kanske tilläggas att jag kommer ha golvvärme och isolerad platta, 10 cm betong kant runt plattan som syllen står på.
 
Ok, inget svar :(

Om man formulerar sig så här du:

Fall mot portarna, eller en ursparning i plattan under varje bilplats som man lägger ett galler över, rymmer typ 10 liter, ingen anslutning till golvbrunn. Vad verkar bäst?
 
C
Jag har gjutit helt plan platta utan golvbrunn, tror detta kommer funka också, men jag ska ju å andra sidan ha det som mekgarage och inte som nåt att köra bilen ut och in i hela vintern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.