Törnströms Tak och Fasad ska komma hit och titta på att lägga om taket med ny papp, läkt, tegel och en hel del plåt. Någon som har hört något om dem?
 
Hej! fick du något svar angående Törnströms? Vem anlitade för att lägga om tak och är ni nöjda?
Mvh Rydberg
 
Det blev Törnströms och vi är väl hyggligt nöjda.
De mörkade lite att det var balter som gjorde jobbet och det var lite irriterande att ingen av gubbarna på plats kunde svenska, engelska eller tyska så man kunde fråga saker eller ha synpunkter, men de jobbade på bra. Andra dagen stannade de kvar till sju på kvällen för att hinna få det vattentätt innan de gick hem.
Någon vecka efter att jobbet var klart så skulle Törnström själv komma och besiktiga bygget, men troligen fick han se att vi redan betalat för han dök aldrig upp och har inte hört av sig igen.
 
Vill varna för denna firma vi anlitade dem på referenser. Men tyvärr blev det ej som de utlovat. De har fortfarande fast de påbörjat i höstas ej gjort klart jobbet takpannor ligger ej ner vid skorstensfoten. Hängrännor läcker , färgen på plåten som målades har lossnat , plåten tillbucklad vid fönsterkupor, plåten runt fönstrens är nedhamrad och böjd, vindskivorna för långa samt skiljeplåten till grannen så vid regn regnar det över hängrännorna mm . De tog av vår isolering och tillfälligt täppte till avloppsavluftnings rören som de kapade av för mycket så det regnade in. Nu stinker det om avloppet i duschen på övervåningen så troligtvis är inte isoleringen borttagen utan täpper till.. De har ej åtgärdat besiktningspunkterna och de svarar ej via mail eller telefon. Vd var ute 2 dagar före nyårsafton och lovade kompensation för allt och lovade höra av sig samma dag eller senast dagen efter. Har ej ännu blivit kontaktad .Så anlita ej denna firma.
 
Efter mycket koll och sökande valde vi Törnstöms Tak. Arbetet utfördes i mars 2012. Och det visade sig vara ett mycket rätt beslut! Vi rekommenderar det varmt, teamet vi hade här arbetade mycket bra och A besökte oss dagligen. De kom tidigt på morgonen och slutade vid 18 tiden. Korta pauser och sedan upp på taket igen...Allt gick som planerat de höll offerten som vi kom överens om. Våran altan dörr råkade gå sönder, men det åtgärdade dom..det var inget snack!!! A kom och besiktigade taket samma dag som taket var klart. Vi har absolut inget att klaga på!! Vi rekommenderar det varmt!!
 
Hej! Kan lägga till att nu i dagarna har det gått ett år sedan de lovade höra av sig. Vi har redan inom ett år drabbats av läckage genom taket. Så hoppas ni slipper överraskningar inom ett år.
 
Tråkigt att läsa Anerk. "Våra" grabbar som var här var toppen!
 
Det känns som Hr Törnström tagit på sig lite för mycket jobb för sitt eget bästa.
Han är omöjlig att få tag på numera, hinner inte fixa smågrejor i efterhand och missar totalt pappersarbetet.
 
Kanske är det så Fred det vet jag inget om. Jag kan bara referera av det arbete som de gjorde hos oss. Det var fantastiska grabbar. 4 st arbetsmyror jag skulle vilje se svenskar att arbeta som de gjorde.....De slet och tog enstaka raster, och eftersom vi bor mitt i skogen hade de mat med sig. Som sagt jag har absolut inget att klaga på!!!
 
Tyvärr Fred ifall du har betalt allting är det risk att de små åtgärderna inte blir fixade.
 
Thomas Lundquist
Marlen Eskilsson skrev:
Det verkar som att det här företaget har lagt ner sin verksamhet. Hemsidan fungerar inte länge och enligt allabolag.se har de ingen registrerad F-skattsedel. [länk]
Men har återuppstått. http://www.allabolag.se/5568782220/Tornstroms_Tak_och_Plat_AB

Den "förra" enskilda firman misslyckades totalt med takomläggningar i TÄBY där ett helt område vart katastrof.

En riktig skojare som inte tog något som helst ansvar.

Ett av hans bolag har kånkat.
http://www.allabolag.se/5568093412/Jarfalla_Tak_och_PLat_AB
 
Redigerat:
Den erfarenheten har inte jag :)
 
Vill bara göra alla uppmärksamma på att Paola M är nyregistrerad och alla medlemmens inlägg syftar till att hylla Törnströms tak och fasad. Det brukar vid närmare efterforskningar visa sig att sådana användare är antingen företaget själva eller någon med goda relationer till företaget som är inskickad av företaget.
 
Nu blir jag nästan kränkt, bara för att jag är nyregistrerad får jag inte ha positiva erfarenheter av företaget??? Jag har aldrig försvarat företaget, jag har bara skrivit om min erfarenhet av den, och den har varit bra sedan om några andra har en annan åsikt kan jag bara beklaga och referera till mina! Är det fel?? Ja tydligen jag kan vända på det hela och undra om det kan vara så att det är konkurerande företag som här?? Det kan väl också vara möjligt eller hur??? Tråden började med att någon frågade om någon hafe hört om företaget och jag svarade!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.