Hej!

Är i färd med att fixa till köket i lägenheten och har startat det mödosamma jämförelsearbetet mellan olika kökstillverkare. Har hittills tittat lite nämare på IKEA (självklart) Epoq samt på Electrolux Homes Sentenskök. Vi har ännu bara ritat upp köket och fått prisförslag från Home, som vi dock tyckte blev lite väl högt 79 000 kr inkl. nedfräst diskbänk samt blandare, i platta paket och utan arbetet.

Fann nyligen Svensk köksförmedling på nätet. Någon som har erfarenhet av dem? De säljer bland annat luckor från BRW och prisklassen verkar ligga nära IKEA. Man kan även välja stommar från IKEA och luckor från BRW.

http://www.svenskkf.se/

Tacksam för snabb input då pengarna ligger och väntar på kontot. :)
 
Szture - tack för rådet om googling, men jag är långt från någon gröning på nätet. Har redan googlat men fann inget oberoende betyg/erfarenhet om Svensk köksförmedling. Det är därför jag frågar här.

Den artikel du länkar till har jag inte mkt övers för då den bara är lite smygreklam för firman samt inte ger mig någon vettig information. Jag ska byta ut hela köket, förutom vitvarorna, och inte bara byta ut luckorna. Sen såg "Annelies" kök nästan bättre ut före än efter - i alla fall enligt min smak. :rolleyes:

Är det ingen här som har någon egen erfarenhet av Svensk köksförmedling?
 
Någon som har erfarenheter från svensk köksförmedling ännu????:confused:
 
Googla i alla ära, men Szture och alla andra får nog lära sig lite om källkritik. Artikeln i alltombostad.se luktar rejält av marknadsföring betald av uppdragsgivaren (Svensk köksförmedling). Jonkenb har uppfattat detta.

Du får söka vidare. På byggahus.se finns bara den här tråden.
 
Vill du ha något att jämföra med vad gäller luckor så kan du kolla in http://www.soderkok-luckor.se/. Jag har ingen erfarenhet av dem, men har gått förbi och kollat i deras fönster. Vid en snabb anblick ser deras saker bra ut. (Butiken irl ser bättre ut än deras hemsida.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.