Hej,

Funderar på att köpa deras billiga garageport och undrar om någon har handlat på http://www.skbv.se?
 
Jag har vänner som köpt båda duschväggar och uterum och markiser och badkar. Alla är jätte nöjda. :)
 
Hej, har en garageport från SKBV sedan 5 år,
inga problem sedan den väl var installerad.

Den kom i ett paket där det stod med STORA bokstäver:
Installs in 30 minutes or less.

Det tog mig två månader.
Men det behöver inte vara portens fel :(

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
Hej, har en garageport från SKBV sedan 5 år,
inga problem sedan den väl var installerad.

Den kom i ett paket där det stod med STORA bokstäver:
Installs in 30 minutes or less.

Det tog mig två månader.
Men det behöver inte vara portens fel  :(

//KoW
roll.gif

Jag har en SKBV-port - en Wayne Dalton - som jag installerade på mindre än 2 månader, dock ej på mindre än 30 minuter.

Den fungerar bra och det enda jag ångrar är att jag inte valde en tjockare, mer välisolerad, port. Min har 50mm isolering.

Lite kuriosa. Grannen hade en kille från Garageportexperten som meckade port hemma hos honom. Installatören kom förbi mig när jag byggde på huset och kollade in min port och frågade om fabrikatet:
"Wayne Dalton", svarade jag.
"Jaha, sån't skit som SKBV säljer", sa han.

Till saken hör att Garageportexperten i alla sina annonser gör reklam för sina portar där - just det- Wayne Dalton är en av deras "preferred brand".

Snacka om att ha koll på läget...  ::)
 
Gah, hade tänkt att installera 2 under en helg/dag... :)

Är det någon som vet om man kan få en enkel vit takskjutport installerad & monterad för 10 000:-?

Garaget är inte isolerat så någon bastuport är inget vi är ute efter. :)
 
galento
ClasseClas skrev:
[bild]

Jag har en SKBV-port - en Wayne Dalton - som jag installerade på mindre än 2 månader, dock ej på mindre än 30 minuter.

Den fungerar bra och det enda jag ångrar är att jag inte valde en tjockare, mer välisolerad, port. Min har 50mm isolering.

Lite kuriosa. Grannen hade en kille från Garageportexperten som meckade port hemma hos honom. Installatören kom förbi mig när jag byggde på huset och kollade in min port och frågade om fabrikatet:
"Wayne Dalton", svarade jag.
"Jaha, sån't skit som SKBV säljer", sa han.

Till saken hör att Garageportexperten i alla sina annonser gör reklam för sina portar där - just det- Wayne Dalton är en av deras "preferred brand".

Snacka om att ha koll på läget...  ::)

Hej,vi är på jakt efter en vipp-port typ car-in,menar Du att 50mm isolering är för lite ? Vi har tänkt ha ca 15 grader i garaget,har för mej att skbv har 18 graders portar med 40mm isolering,hmmmm
 
galento skrev:
Hej,vi är på jakt efter en vipp-port typ car-in,menar Du att 50mm isolering är för lite ? Vi har tänkt ha ca 15 grader i garaget,har för mej att skbv har 18 graders portar med 40mm isolering,hmmmm
Jämfört med mina lecaväggar på 19 cm så är det stor skillnad...
Jag var tvungen att kolla närmare på webben och sannolikt har jag den klenast isolerade porten med bara 20 mm. Den ger kallras! Sorry för felaktig info. :-[
40 mm porten klarar sig bättre mot kallraset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.