S
Jag har ett antal Ryobimaskiner, deras 18V-batterisystem.

Skall framöver spika takpanel och funderar på om det kan vara vettigt att utöka arsenalen med deras spikpistol. Om den är tillräckligt kraftfull. Maximal spiklängd 65 mm läser jag - och det skulle kunna funka för oss.

Erfarenheter av modellen och dess kapacitet? (Om det krävs ”sol och medvind” för sådana längre spik eller om det ”fungerar i praktiken”.)

https://se.ryobitools.eu/elverktyg/spik-haftpistoler/dyckertpistol/r18n16g/r18n16g-0/
 
Den är populär i USA, jag hade själv köpt en men sen råkade jag på en Paslode stomspikare som jag fick gratis och därför blev det tryckluft. Spikpicka är bland det bästa man kan ha i arsenalen och 16g räcker till det mesta men det kan vara bra att skjuta några snett här och där.
 
  • Gilla
Spanarn10 och 1 till
  • Laddar…
16gv bör absolut inte vara några bekymmer till tak. Likaså längden, inga problem. (y)
Har inte läst några klagomål på Ryobi, eller nämnd pistol.
 
  • Gilla
Spanarn10
  • Laddar…
Jag har en sån, dock några år gammal och den har fungerat utan anmärkning.
 
  • Gilla
Spanarn10
  • Laddar…
Jag har sån och har kört en hel del panel med den. Drivs väldigt med mina batteripistoler. En 16g ryobi och en 90mm DeWalt. Väldigt smidigt o slippa kompressorn.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har också en sån, riktigt nöjd, skjuter alltid in spiken och går att ställa lätt. kan verkligen rekommendera batteri framför luft, listerna kommer faktiskt upp rätt snabbt numera
 
  • Gilla
Spanarn10 och 1 till
  • Laddar…
Har också en 16G. Har fungerat fint till tak- och väggpanel.
 
  • Gilla
Spanarn10
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.