Jag och min familj är mycket intresserade av Onsalavillan 155T. Någon med synpunkter på Onsalavillan?
 
Min erfarenhet av Onsalavillan är att de varken svarar på mail eller ringer upp efter att man pratat in på deras telefonsvarare ...
 
Jag har precis fått bekräftelse på avropet på en 155T med en extra våning på tvären (ej över vardagsrums-delen).
Husleverans är utsatt till v. 41.

Processen har väl förflutit bra överlag tycker jag. Det enda jag inte har sett som positivt är att engagemanget hos säljaren vek nedåt efter underskrift av entreprenadkontrakt. Svaret från hans sida var att jag ställde för många frågor när jag påpekade detta. Kan man ställa för många frågor när det handlar om en sådan stor affär ??? En ursäkt hade jag betydligt lättare kunnat acceptera...

Nåja, så här ser det tydligen ut hos de flesta hustillverkare. Under och efter Tolo har dock samarbetet fungerat smidigt.

thwo: Var ska ni bygga någonstans??
 
ulan skrev:
thwo: Var ska ni bygga någonstans??
Vi letar för närvarande tomt med en tremilsradie från Göteborg. Utbudet är sådär tycker jag och som alltid fantasipriser i de populära områdena. Vi håller i alla fall järnkoll på marknaden. Kanske något tips?
 
Det verkar hur svårt som helst med tomt idag. Vi fick våran tomt genom kommunal tomtkö (4 år), ändå en reservplats  ::)

Vi bygger i Landvetter och där går normailtomterna för runt miljonen exkl. va. Vi fick vår "drömtomt" för halva det priset inkl. va...

Enda rådet är väl att gå med i en tomtkö om ni inte redan är det. Risken är att man blir skinnad annars.
 
hej
är lite inne på onsala 155 T verkar vara ett trevligt hus.
ULAN får man fråga vad ert hus ligger prismässigt? och hur mycket övervåningen kostade extra?
Hur är standarden?
Är det nyckelfärdigt?
skriv gärna och berätta lite det verkar intrssant
mdv
Elene
 
Hejsan!

Vårt hus gick på ca. 2,4 milj. Ett 155T std ligger på drygt 1,7milj har jag för mig.
I priset ovan (2,4 milj) så är det inkl. vitlaserad panel i ryggåstaket, Contura 680 installerad och klar. Efter detta har vi lagt till en mängd tillval. Aluminiumklädda fönster, centraldammsugare, rostfritt, fjärrstyrd elport m.m, m.m

Ja, det är nyckelfärdigt! Vi gör målning och sånt smått och gott själva ;)

Ta en titt på:
http://medlem.spray.se/landvetter/

Längst till höger i "bilderboken" ser du lite ritningar. Obs! Jag har bara lagt ned en kvart på hemsidan hittills :)
 
Hej igen
tack för svaret ulan. ca 1.7 milj nyckelfärdigt med målning och tapetsering? eller tillkommer det. Vi vill helst inte göra något själva. Har du något separat pris på garaget eller ingick det i priset 2,4 milj?
Finns det någon som byggt huset och har erfarenheter av det, kanske lite bilder.
Tacksam för alla svar jag kan få.
MVH
Elene
 
1.7milj är exkl. målning och tapetsering. Jag har för mig att de tar ca. 40-50ksek för färdigställande av detta. 2.4 milj. är inklusive garagedelen som f.ö. är byggd som resten av huset m.a.p. isolering etc...
 
Hej
Vill hålla tråden levade lite till.
Eftersom vi inte bestämt vilket hus vi vill ha ännu så är jag tacksam för all information jag kan få om detta hus och företaget hur det har gått osv.
Och ulan du får gärna ge mer information om du kommer på något som är bra att veta.

tack och hej

elene
 
Hej!

Vi har byggt med OnsalaVillan, och det fungerade kanonbra från start till mål.
Mycket hjälpsamma och tillmötesgående under hela resans gång, och ingenting var omöjligt.

Detta är andra gången vi bygger, så vi vet hur illa det kan gå... (Första gången var med en annan hustillverkare)

Vi är jättenöjda OnsalaVillan och vårt hus.

Lycka till!
/Idapi



 
Vi håller precis på att bygga ett 155T i GBG regionen och är mycket nöjda hittills. Allt har varit mycket friktionsfritt, och vi är positivt överraskade. Varför man nu blir positivt överraskad när allt fungerar ;)

Hursomhelst; Du har PM.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.