hej
planerar att köpa en kombinerad ångbastu-massagebadkar.
HF-trading har ju bra priser, MEN...är det någon här som handlat av dem?

mvh
Sarah
 
Rekord-sent svar det här.
Jag fick just hem ångduschen från HF trading.
Fyra veckor senare än första bekräftelsen, men tycker
att det var värt att vänta när det skiljer 10.000 Kr mot
andra leverantörer. Leverans till dörren, perfekt skick.
Jag är mycket nöjd.
 
Jag har köpt duschkabin och badkar av dem. Leveranstiden blev 4 månader (inte 8 veckor som vi först fick veta). Det var problem både med duschkabinen och med badkaret. Problemen med duschkabinen var lätta att fixa, en missljudande fläkt som han skickade till mig och jag fick byta själv.

Med badkaret är det värre. Flera av elanslutningarna mellan kontrollboxen och högtalare, ozon, lampa etc var skadade eller felaktigt gjorda. Den hjälp jag kan få av "HF trading" består i att han mailar "Kina" med problemen och skickar förslag på lösningar till mig. Detta är fortfarande inte löst.

Kvalitén på produkterna verkar annars bra, särskilt med tanke på priset!

Mycket viktigt att veta om man handlar från HF trading är att han inte har någon serviceorganisation och att man får lösa ev. problem själv! Tänk även på att leveranstiden kan bli mycket längre än man tror från början, då det containern skickas när den är "full", så vitt jag förstår!
 
Jag bör meddela att alla problem nu är åtgärdade. HF ordnade till slut en reparatör som kom och fixade allt. Så nu är jag nöjd, även om det tog lång tid att bli det!
 
Dags att väcka denna tråden till liv med en fråga.

Jag går i tankar att köpa en duschkabin från HF-trading, men är lite osäker på märkets kvalité. Är det någon som har fler reflektioner eller erfarenheter av HF-trading? Allt från varans kvalité till serviceerfarenheter och bemötande kan vara intressant att höra om.

Det är denna kabin jag är intresserad av: http://www.hf-trading.se/product_info.php?cPath=33_23&products_id=91

Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.