Jag har en altantrappa utomhus av tryckimpregnerat virke där jag funderar att sätta halkskyddstejp på stegen. Det finns billig tejp på lågprisfirmorna men också specialfirmor med dyrare tejp. Är det någon som har erfarenhet av dessa tejpsorter, i synnerhet i utomhusmiljö? Några rekommendationer?
 
Har samma problem men då gäller det huvudentren. Visserligen inget råd till TS men jag lägger en lös matta över trappen på vintern - inte bara som halkskydd men också för att undvika skador i träet efter broddar. Resten av året upplever jag inte trappen som hal.

Det räcker ju inte att bara klistra på något på kanten. Hela trappsteget med tryckimpregnerat virke kan bli halt.
 
Jag använder inte altanen på vintern så det största problemet är att det blir halt när det regnar. Men snö och is är förstås ännu värre.
 
Jag upplever inte tryckimpregnerat som halt när det regnar. Hur är plankorna behandlade efter bygget?
 
Det är obehandlat. Skall tillägga att jag även vill ha tejp där för att man ska se var altandäcket slutar och trappan börjar.
 
Billig tejp slits fort även inomhus så jag skulle leta efter något som är avsett för utomhusbruk från känd tillverkare.
Alternativt lägga något mer slitstarkt t ex ventilerad gummimatta.
Alternativt en kant av bockad durkplåt på varje steg.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.