Vi funderar på att gjuta en platta med cellplastelement (Dorocell eller Thermisol) som gjutform.

Vi har fått pris på ett komplett paket för en 72 m2 stor platta med isolering, armering och golvvärme. Sen är det bara att hälla i betong.

Låter enkelt - men är det verkligen det?
 
Hej vi har en grund från Dorocell och det var inte så svårt att fixa det själva. Bara man ser till att underlaget är bra (riktigt paddat) sen är det en fördel att ha en bra mätannordning (hyrde en från Byggmaskiner) sen är det bara att placera ut alla kantelement och vara JÄTTE noga att mäta varje del så att dom har rätt höjd. Sen är det bara att lägga alla 3 lager omlott så att det inte blir några generalskarvar. Rulla ut golvvärmen och på med armeringsmattornaoch naja ihop allt. hela plattan inkl vvs och golvvärme tog ca 2 hela dagar. Hoppas att det går bra Malin Ps jag är inte försäljare av grunder Ds.
 
Tack för ditt svar!
Fixade ni gjutningen själva också?
Jag har fått tipset att leja in några erfarna knuttar för själva gjutningen eftersom det är svårt att fixa fallet mot golvrännan och så.
Vad var det för en mätanordning ni hyrde? Avvägningsinstrument?
 
Hej igen ja vi skötte gjutningen själva oxå. Det va superkul och inte så svårt som alla säger. Vi körde med en lättflytande betong som man inte behöver slipa eller gå med vibrator stav ???efteråt. Men vi hade lite missöden när vi gjöt. En golvbrunn reste sig och nu har vi betong i hela avloppet :surprised:. Denna mätannordning jag menade är en lasermätare som man ställer in höjden på och sen mäter. Ha en bra dag Malin
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.