Är det någon som har erfarenheter av Ctrap? En sorts duk som ska förhindra emissioner att tränga ut från exempelvis träskyddsmedel.

Finns inre mycket annat än säljarinfo och firmainfo om det på nätet.

https://ctrap.se/
 
Undrar samma sak, enligt deras egna info är det ju rena miraklet vilket får mig att bli lite misstänksam.
 
Mackztärn Mackztärn skrev:
Undrar samma sak, enligt deras egna info är det ju rena miraklet vilket får mig att bli lite misstänksam.
Om två veckor får jag kanske ett svar. Ska testa att dra upp en del med en firma.
 
Hej. Intresserad av om ctrap duken hjälpte något mot emissioner? Lade du den på en rengjord/sanerad platta eller lade du den på ett golv och sedan lade nytt golv?
 
C Chanbara skrev:
Hej. Intresserad av om ctrap duken hjälpte något mot emissioner? Lade du den på en rengjord/sanerad platta eller lade du den på ett golv och sedan lade nytt golv?
Jag vet inte riktigt. Faktiskt. Jag tyckte det hjälpte avsevärt när den sattes upp. Ska dock sägas att jag täckte väggar eftersom mina emissioner kommer från syllen som mellanbjälklaget vilar på. Men nu efter att rest väggar och målat fortsätter det komma lukt från hål i väggen som exempelvis lampknappar. Lukten är som sagt reducerad. Men antingen släpper c-trapp igenom lukt, eller så har firman som satte upp den gjort ett dåligt jobb. Ska också sägas att firman sa att man slutat sälja c-trap till kund för att kund ska sätta upp den själv, pga att många kunder gör ett dåligt jobb och sen skyller på själva mattan. Summa summarum önskar jag att jag gått på linjen att försöka ventilera bort odörer med någon sorts forcerad ventilationslösning inuti väggarna.
 
Har du platta på mark?
Lade du mattan direkt på betongen eller på befintligt golv och sedan nytt golv?
 
Såg nu att du skrivit vägg, sorry.
Vad för väggar har du?
 
Gips. Dubbel i vissa fall. Om du menar innerväggar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.