Jag har blivit offererad en Bosch Compress 7800i LWM 12, tillsammans med flera andra förstås. Men just nu upplever jag att Bosch-offerten är i ledning.

Ni som har en sån eller ni som servar eller installerar. Är ni nöjda? Strular de mycket eller tuffar de bara på och går?

Vad kan ni mer berätta om den?
 
S Smogz skrev:
Jag har blivit offererad en Bosch Compress 7800i LWM 12, tillsammans med flera andra förstås. Men just nu upplever jag att Bosch-offerten är i ledning.

Ni som har en sån eller ni som servar eller installerar. Är ni nöjda? Strular de mycket eller tuffar de bara på och går?

Vad kan ni mer berätta om den?
Jag kan tillägga vad som gör att den är i ledning. Den är ca 15-20 000 billigare än Thermias och IVTs motsvarande Varvtalsstyrda, inklusive installation. Likvärdig varmvattenmängd, möjlig. Att styra och bevaka trådlöst. Lite sämre SCOR än Thermia men prisskillnaden och det faktum att vår gamla Thermia strulat rätt mycket spelar in.
Tvåa, tror jag just nu, är Mitsubishi Geodan. Men den har jag inte läst på så mycket om ännu. Oklart om man kan styra nån av dom mot elpriser
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.