janwide
Har tänkt att måla väggarna i vårt nya badrum. Är det någon som har erfarenhet av Teknos våtrumssystem? Är intresserad eftersom de verkar vara de enda som har en helt slät våtrumsväv. Jotun har en mattare färg men tyvärr ingen helt slät våtrumsväv.
 
janwide
Ingen med erfarenhet?
 
C
Har haft hantverkare som precis installerat det. Har aldrig använt målat system tidigare. Blir väl ok, men inte helt hundra vid skarvar kan jag tycka. Man kan nog vara ännu noggrannare än vår hantverkare dock. Teknos har ju bara glanstal 20 på sin täckfärg, men det funkar faktiskt bättre än jag trodde - ser inte blank ut.
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
janwide
Rent tekniskt borde det inte vara något problem att använda Teknos släta fiberduk och sedan måla med Jotuns färger. De har ju en mattare yta. Men tyvärr är ju den kombon inte godkänt.
 
C
janwide janwide skrev:
Rent tekniskt borde det inte vara något problem att använda Teknos släta fiberduk och sedan måla med Jotuns färger. De har ju en mattare yta. Men tyvärr är ju den kombon inte godkänt.
Ja, så är det ju. Jag var i kontakt med Teknos tekniska support då jag ville kolla upp möjligheterna att använda en annan färg. De sa att man kan måla med deras först, sen måla över med valfri våtrumsfärg - det är då fortfarande godkänt. Blir ju dock inte direkt billigt.
Men som sagt lider jag faktiskt inte av glans 20 - den ser rätt matt ut ändå tycker jag.
 
janwide
C cffol skrev:
Ja, så är det ju. Jag var i kontakt med Teknos tekniska support då jag ville kolla upp möjligheterna att använda en annan färg. De sa att man kan måla med deras först, sen måla över med valfri våtrumsfärg - det är då fortfarande godkänt. Blir ju dock inte direkt billigt.
Men som sagt lider jag faktiskt inte av glans 20 - den ser rätt matt ut ändå tycker jag.
Vi kör på Teknos. Köpte du i butik eller på nätet?
 
C
janwide janwide skrev:
Vi kör på Teknos. Köpte du i butik eller på nätet?
Butik i Västberga i Stockholm. Lyckades snacka till mig ca 25 % rabatt också.
 
Kul att läsa här, så lyfter tråden. Jag tror att jag ska använda teknos våtrumssystem och göra jobbet själv. Nybygge/sommarstuga. Är nyfiken på resultatet ni som använt den fått. Skulle jag kunna få se bild?
 
janwide
Vi är väldigt nöjda med kombon "målat med våtrumsmatta". Gjorde allt jobb själva och det var inte så svårt. Har en del vana både från att tapetsera och att måla vilket kan vara en fördel. det gäller att vara noggrann. Mattan och flytspacklingen lejde vi bort.
. Hörndusch med målade väggar och våtrumsmatta på golv, duschhylla med flaskor och handduk på glasdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Det ser ju riktigt fint ut! Jag hade tänkt köra kombo med klinkergolv istället för matta. Har lagt en del klinker tidigare men svårare att lägga våtrumsmatta själv tänker jag.
 
janwide
Jag resonerade på samma sätt. Vi valde ändå matta eftersom att jag tycker det ger ett mjukare intryck. Med klinker behöver man ju gärna ha golvvärme också tycker jag.
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Jag resonerade på samma sätt. Vi valde ändå matta eftersom att jag tycker det ger ett mjukare intryck. Med klinker behöver man ju gärna ha golvvärme också tycker jag.
Jo, tänker att det får bli en elslinga i för källa dagar!
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
janwide
Bjussar på en bild till från andra hörnet. Just eftersom vi valde målat så vågade vi tänja lite extra på gränserna med en galen kulör! Om vi tröttnar på den här tokrosa kulören framöver så är det ju bara att måla om utan någon större kostnad. En badrumshörna med tokrosa väggar, schackrutig kommod, vit handfatsskål, gröna växter och svart gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Coolt! Jag tänkte faktiskt också att det går att ta ut svängarna lite i färgsättningen eftersom det går att måla över. Funderar på guldgult!
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.