Hej, vi har ett Bosch 880 larm i villan med 9 trådlösa detektorer som tyvärr inte har några möjligheter till nätverksanslutning eller möjlighet att styra remote. Dök på denna lösning som känns klart intressant https://konnected.io/

Är det någon här i forumet som har någon erfarenhet av denna lösning? Tar tacksamt emot Era erfarenheter isåfall!

Tusen tack!
 
Vad vill du få ut utav att använda den enheten?

Vad vill du göra?
 
Hej, jag vill hitta ett sätt att modernisera min ”back-end” på larmet utan att behöva byta ut alla rörelsesensorer, brandlarm, dörrbrytare, sirener mm som jag har i mitt befintliga larm (Bosch 880) - sedan de kopplade bort vår koppartelefoni är vårt nuvarande larm helt lokalt och inget larm går till våra telefoner eller annanstans.

Jag vill kunna styra mitt larm remote samt kunna ta emot larmindikationer på min telefon - via trådat nätverk och med 4G/5G som backup. Det går inte idag tyvärr.
 
När jag har kolla igenom installationsmanualen över vilka anslutningar som finns så kan inte jag se att det finns någon möjlighet till att kunna koppla in valfri extern styrenhet.

Så som jag ser det så behöver du minimum byta centralenheten. Om du vill använda befintliga trådlösa enheter så är det någon Bosch-enhet som är kompatibel med befintliga trådlösa enheterna du måste leta efter.

Detta är en av nackdelarna med trådlösa enheter att det är svårt att byta centralenhet.
 
OK! Tack @Demmpa - då får jag söka efter annan lösning! Eller helt enkelt byta ut rubbet mot något annat …
 
Det finns ju prylar som via mobilnäten simulerar en vanlig analog telelinje. Kanske skulle en sådan uppfylla dina krav.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.