Vad skulle ni föredra?

  • Två små badrum, en bastu

    12 Röster 63,2%
  • Ett litet och ett medelstort badrum, ingen bastu

    7 Röster 36,8%
  • Antal röster
    19
Hej,
Vi har köpt ett 70-tals radhus med två små badrum, ett på över och ett på nedervåningen. Det på nedervåningen har också en liten (plats för 4 pers, fullt fungerande) bastu. Båda badrummen är orginal och behöver totalrenoveras. Vad vi inte kan bestämma oss för är om vi ska behålla bastun eller riva ut den och få ett större badrum där nere. Vi kommer bara bo där i ca 5 år, så tänker mycket på vad eventuella köpare skulle vilja ha. Så nu vill jag gärna veta vad ni skulle föredra, två små badrum och en bastu, eller ett litet och ett medelstort badrum, men ingen bastu?

(lite info om huset; 129 kvm, 4 sovrum, norr om Stockholm)

Tack för era åsikter!
 
Två små badrum går bort om man har barn. Barn behöver bada, och är det för trångt så blir man bara förbannad. Dock är bastu jävulusiskt fint!
 
Tack Fluxor, det har du rätt i, vi har själva en liten och en till på väg och jag föredrar ett större badrum! Dessutom ligger huset i ett typiskt småbarnsfamiljsområde (långt ord!), så det lär vara vår största marknad.
 
Badrum, helt klart.
 
Definiera gärna hur stora de "små" badrummen är.
 
harry73
Vänta med renoveringen tills nästa år och använd bastun s ofta ni orkar. Orkar ni flera gånger per månad ska ni så klart ha kvar bastun. Använder ni bastun baraen enstaka gång kan n bytta den mot ett större badrum.

Bo in er i huset innan ni börjar ändra stora saker
 
Fresve: Badrummen är ca 2m x 2m, så väldans små tycker jag.

Harry 73: Ja det var en tanke vi hade också, men eftersom vi själva endast kommer bo där i drygt 5 år så vill vi vara säkra på att vi tar det bästa beslutet med tanke på när vi ska sälja det, inte bara baserat på vad vi själva tycker.

Tack för era åsikter! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.