Hej.
Köpt hus igen o dags bygga badrum.
Badrum/tätskikt är ju en never ending story och eftersom försäkringsbolaget ändå kommer be mig dra om problem uppstår pga mest infantila orsaker så vill jag nu hellre göra det bra än godkändt. Blev imponerad av epoxi lacken på golvet i garaget som tål dubbdäck (spikdäcken på motocrosshojen) och ändå tätar utmärkt mot smältvatten eftersom jag klafsat i vatten hela vintern i garaget. Funderar nu på att lägga en snygg "garage epoxi lack" ovanpå flytspacklet istället för matta/klinker/tätskikt, kommer nog använda våtrumsgips ivf.

Önskar synpunkter, pro's and con's.

//Jolfen.
 
Bortsett från att försäkringen inte täcker...så är det nog större risk att du eller någon annan bryter armar och ben än att det blir fuktskador, med tanke på hur kombinationen epoxi och vatten blir snorhalt...

Hur tänkte du lösa tätningen vägg/golv?
 
Tack för svar.

Hade funderingar på att gjuta/spackla upp mot en tunn list som jag sedan river bort, våtrumsvägg tänkt att gå ner över den sockel som gjutits, mest för utseendets skull.

Tänkte inte på halkrisken, få sätta broddar på badtofflorna.

Min bevisade erfarenhet hittills av försäkringsbolag är noll ersättning pga mest varierande orsaker. Försäkringsbolag hette från början brandskattning och var något helt annat långt från vinstdrivande maffiaföreningar.
 
svetsad plastmatta? Lika mycket underarbete som före målning och mindre halkigt :).
 
Det går att få epoxin halkfri om du borstar in sand i den
 
nästan lite besviken, hade väntat mig mer mothugg, ingen som kan se grava nackdelar med en sån här lösning ?
 
En grav nackdel är väl att den mesta målarfärg luktar illa innan den torkat och inte är så bra för astmatiker? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.