Jag och min sambo letar efter ett enplanhus för max 1.8milj inkl allt! Jobbar själv med vvs och polaren är elektriker så jag kan tänka mej att pyssla lie själv. Vi skulle behöva minst 120kvm tacksam för alla svar!!!
 
Välkommen till forumet!

Vad är det för svar du vill ha? Om det är möjligt? Det beror mycket på vad du menar med "allt". Är det tomt, alla avgifter, schaktning, sprängning, anslutningar etc. Tja, du fixar det kanske om du utsträcker ditt pyssel till att innefatta att du bygger hela huset själv.
 
Får nog hålla med. För bara huset är det fullt möjligt men ska du räkna in tomten plus alla avgifter så är det helt omöjligt!
 
Om det är "bara" huset så är ju Ekefors ekonomenserie ett alternativ.En 128:an (som det låter så är det 128 kvm) med träfasad & sadeltak 1635000 sek.Det enda som tillkommer är kakel & klinkersplattorna i badrummen & det är ju en kostnad som i och för sig kan "dra" iväg beroende på smak & tycke.Detta är då ett nyckelfärdigt hus med platta utan tomt & anslutningsavgifter.
 
Hej röris. Din fråga är för otydlig för att kunna ge något bra svar. Ta dig tid och leta på forumet så kommer du snart att få bättre erfarenhet av hur man tänker och planerar ett husbygge. Det vanligaste misstaget, som troligtvis alla som byggt minst ett hus kan hålla med om är att det mycket svårare än man tror, tar längre tid och kostar mer än vad man från början tror. Det är klart att du kan bygga en enplanare på 120 m2 för 1,8 miljoner men frågan är ju om man vill bo där? Ska du sätta en 1,8 milj limmit och verkligen hålla den så bör du nog snarer sikta på en 1,5 miljoners kåk istället. Det är inte lätt att komma under 15000 m2 om man vill hålla sin egen insatts till "pyssel". Du lär nog hamna då på omkring 1,8.
Tomt och mark är även det en post som kostar bra mycket mer än vad man tror. Marksten 50 m2 framför garage ca 40-50 tusen om nggn annan ska göra jobbet. Garage 200-250 tusen. Sen kommer buskar, träd, grus, jord, altan, förråd etc.

PS! Nu vet ju inte jag om 1,8 är lågt eller högt räknat när det gäller Er budget men om du räknar med att landa på den siffran så gör du klokt i att dra av några hundringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.