Hej,

Jag har en fasad som är i skick enligt bild, vad är enklaste sättet att få det så renskrapat att det går att måla?

Vioka hjälpmedel rekommenderar ni?

tacksam för tips och råd
 
  • En närbild av en falnande fasad med flagande vit färg och synliga sprickor redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma tips här. Bacho skrapan, en Morakniv att peta lite med där man inte kommer åt med skrapan och sen nöta på. Är inne på samma projekt jag med. Drygt jobb tyvärr.
 
Ok, jättebra svar men tråkigt att det inte finns någon motsvarighet till spikpistolen för färgskrapan

Sådana där varmluftsskrapor fyller de ingen funktion?
 
Speedheater ?
 
Speedheater fungerar fint men den tar relativt lång tid att använda. Resultatet blir grymt bra. En genväg som är mycket snabbare är att använda en lackfräs. Det blir lätt märken med lackfräs och resultatet blir en blankare fräst yta, men efter lite övning går det att få till rätt bra. Har ni tid är speedheater att föredra.
 
En röst till på Speedheater.
Har i sommar skrapat rent två sidor av kåken (ca. 120 m2). Speedheater med arm är riktigt bra. Då kan du värma och skrapa på två olika ytor samtidigt, den blir tung att hålla själv.
 
Lackfräs känns som ett bra alternativ, alla tekniska hjälpmedel som låter och snurrar. Jag är inte petnoga med småskador det är ett stort hus och man vill ju att det ska gå undan så det händer något..

Tittade på speed heater där blir nog resultatet bättre än en fräs men det tar nog betydligt lägre tid.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.