Kök med träskåp, svart bänkskiva, blå plattor, och moderna vitvaror i en ljus lägenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt kök med träskåp, mörk kakelvägg, svart bänkskiva och inbyggd ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med träköksluckor, mörk kakelvägg, inbyggd ugn och bänkskiva i stenimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
vi får tillträde till vår lgh vi köpt i slutet av januari. Vi köpte den i augusti så har haft många dagar att kolla på de få bilder på den. Vi visste att köket inte var vår stil när vi köpte den men undrar lite om vad ni tror om en liten budgetrenovering av det här köket, jag tror inte det är riktigt kakel.. är det lätt att ta bort såna där plattor eller vad de kallas? Bänkskivan är inte min stil men får kanske duga, sen tänker jag måla köksluckor och nya beslag, eller kommer de bara bli fult? Jag blev gravid precis efter vi köpte så vi kommer behöva ett till rum
Inom 2 år ca så tror inte vi kommer bo längre än så..
 
Jag tycker ditt kök ser bra ut som det är) Målar du luckorna så kommer de inte vara lika lätta att göra rent. Tror för övrigt inte det är värdehöjande att måla ett så nytt kök. Som det är nu är det gjort i en stil som kan passa de flesta, hur det blir efter att du satt "din" stil på det vet jag inte.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Jag tycker ditt kök ser bra ut som det är) Målar du luckorna så kommer de inte vara lika lätta att göra rent. Tror för övrigt inte det är värdehöjande att måla ett så nytt kök. Som det är nu är det gjort i en stil som kan passa de flesta, hur det blir efter att du satt "din" stil på det vet jag inte.
ja det är ju inte hemskt, bara inte alls min stil.. men äsch, får kanske låta det vara och nöja mig helt enkelt
 
  • Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
Om ni planerar att sälja så snart är det inte lönt att göra något....
 
  • Gilla
K@tten
  • Laddar…
Byter du bänkskivan till en grå stenskiva typ kalksten så är det värdehöjande och passar någorlunda med befintlig stänkskiva.

Kalksten är dock inget jättebra material, det chippar lätt i vaskkanten om man slänger ner en stekpanna...Men fint är det.(y)Jura-kalksten-b%C3%A4nkskiva.jpg
kalksten-tr%C3%A4k%C3%B6k-stockholm.jpg
 
I InsidersUnited skrev:
Byter du bänkskivan till en grå stenskiva typ kalksten så är det värdehöjande och passar någorlunda med befintlig stänkskiva.

Kalksten är dock inget jättebra material, det chippar lätt i vaskkanten om man slänger ner en stekpanna...Men fint är det.(y)[bild]
[bild]
ja kalksten är drömmen!
 
K
Nytt kakel och ny bänkskiva enligt egen smak kan göra mycket för ett kök. Det kan också vara billigt eller dyrt beroende på vilken skiva man väljer.
 
Det är ju inte direkt en standardlösning - tre högskåp men ingen bänkyta alls mellan spishäll och diskho. Jag skulle säga att alla pengar för rent ytliga ändringar är bortkastade - nästa köpare lär byta ut köket helt och hållet för att få en vettig planlösning.
 
  • Gilla
Kaninjan
  • Laddar…
K
1 16386 skrev:
Det är ju inte direkt en standardlösning - tre högskåp men ingen bänkyta alls mellan spishäll och diskho. Jag skulle säga att alla pengar för rent ytliga ändringar är bortkastade - nästa köpare lär byta ut köket helt och hållet för att få en vettig planlösning.
intressant, jag såg inte det på bilderna gällande diskho och häll. Frågan är om det är tillåtet att ha så. Har för mig att det måste vara ett visst avstånd pga värme/el och vatten. Men det kanske bara är rekommendationer och inga krav.
 
K Erik Deste skrev:
Men det kanske bara är rekommendationer och inga krav.
Det är så vi jobbar i Sverige just nu, har du inte märkt det? ;)
 
FannyAML FannyAML skrev:
ja kalksten är drömmen!
Fast ack vad opraktiskt när tvååringen vill hjälpa till att diska ;)
 
1 16386 skrev:
Det är ju inte direkt en standardlösning - tre högskåp men ingen bänkyta alls mellan spishäll och diskho. Jag skulle säga att alla pengar för rent ytliga ändringar är bortkastade - nästa köpare lär byta ut köket helt och hållet för att få en vettig planlösning.
alla kök jag sett i föreningen ser likadana ut, även de nyrenoverade.
 
FannyAML FannyAML skrev:
alla kök jag sett i föreningen ser likadana ut, även de nyrenoverade.
FannyAML FannyAML skrev:
alla kök jag sett i föreningen ser likadana ut, även de nyrenoverade.[/QUOT

men om man byter bänkskiva skulle de inte gå att flytta diskhon en bit?
 
H hapazard skrev:
Fast ack vad opraktiskt när tvååringen vill hjälpa till att diska ;)
hehe ja, sant..
 
tar tillbaka det jag skrev, lägenheten ovanför oss har nytt kök från -20, då har man satt diskhon ett skåp bort från spisen. Men är detta möjligt om jag vill byta bänkskivan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.