Vi skall renovera vår lägenhet som är byggd 1938 i funkisstil. Byggnad n är totalt renoverad och inte en uns av orginalsnickerier finns kvar. Jag har en väldigt suddig bild som jag tror är snarlik originalet. 69mm bred hade varit att önska, men smalare går också. Vi har kollat ABI-trä som inte har, vi hinner tyvärr inte specialbeställa då snickare är inbokad om 2,5 veckor. Finns det någon som har tips utifrån min dåliga bild var jag kan finna det jag söker?
Dörromfattning i vitt med enkel, ren design troligen från en funkisstil lägenhet renoverad utan originalsnickerier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eller denna Suddig bild av en dörröppning med ljusa snickerier som efterfrågas för renovering av funkisstil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kolla på idalatrappens hemsida. Har köpt och hämtat mina lister där.
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
mattetvilling mattetvilling skrev:
Kolla på idalatrappens hemsida. Har köpt och hämtat mina lister där.
Vet du om de har mer än det som finns på hemsidan?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Päron eller Bromma på denna sida kanske kunde vara nåt?
[länk]

Eller denna Klara?
[länk]
Hej Åsa,
De foderna är verkligen superfina men de jag eftersöker är mer raka. Stadsarkitekten som planerade området var väldigt inne på funktionalismen efter Stockholmutställningen och jag vill gärna gå så långt jag kan på den linjen om det är möjligt!
 
Åsa Lund
F Frunihuset20 skrev:
Hej Åsa,
De foderna är verkligen superfina men de jag eftersöker är mer raka. Stadsarkitekten som planerade området var väldigt inne på funktionalismen efter Stockholmutställningen och jag vill gärna gå så långt jag kan på den linjen om det är möjligt!
Kolla Ängby från Sekelskifte?
 
  • Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
Det blir nog ängby. Men får nog tänka om lite kring golvsockeln då vi tänkt ha 95mm höga men det kanske blir lite högt med 57 breda foder. Bör jag köra på 70 höga socklar?
 
Åsa Lund
70 låter lagom
 
Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Du kan ju kolla med [länk]
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.