Funderar på att anlägga ett badrum i torpet och samtidigt bygga ett riktigt avlopp. Idag finns bara ett enkelt köksavlopp som försvinner ut i underjorden utan någon avskiljning. För att slippa bryta upp allting så tänkte jag mig att lägga rören på det befintliga golvet och bygga upp ett par dec. Takhöjden räcker men det blir ett trappsteg upp till badrummet. Så tänkte jag flytta diskbänken till vägg i vägg med badrummet. Utloppet från huset blir ovan mark men kan skyddas med en isolerad bur och ev döljas helt med en altan. Finns det nån som gör så här eller är jag helt ute och velar?
Alternativet är att bryta upp golvet och gräva sig in under grunden.
 
Gör det ordentligt, annars kommer du ångra dig.
Vi var två st som bröt upp alla golv i huset p.g.a. dålig isolering och svajiga golv. Det tog mindre än 2 dagar per rum inkl bygge av nya plintar, uppregling av bjälklag och läggning av nytt golv.
Om du kan lägga diskbänk och toalett vägg i vägg vinner du mycket i form av enklare installation.
 
Hemmakatten
Håller med BAS. Det kommer dessutom se konstigt ut med upphöjt badrumsgolv och "bur" utanför. jag skulle i alla fall irritera mig på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.