Hej,

Jag ska måla om huset i dagarna och behöver byta några vindskivor som är dåliga.
Det är Enkelfaspanel i storleken 22x120. Jag kapade av en bit av den befintliga panelen och tog med till butik, tyvärr upptäckte jag att det inte stämde överens till 100%, måtten 22x120 stämmer, men delen som sticks in under befintlig bräda är längre, vilket ändrar den sneda vinkeln på brädan.
Jag vill endast byta ut de få brädor som är dåliga och därför vill jag att dom matchar upp mot befintliga.

Vart kan jag hitta rätt modell?
Jag har tittat på Bauhaus, Byggmax, K-rauta, Hornbach hade tyvärr inget hemma över huvud taget.
Alla jag kikat på är fel.

Enkelfaspanel med måttdimensioner på en person med jeans som bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det något ställe i Göteborgsområdet som har ett större utbud?
Gärna vitgrundat, men inget krav.
 
Här kan ni se ett exempel på vad som finns i butik:
Diagram och illustration som visar specifikationer och utseende på profilerat träbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kolla med Högsbo trä, kungälvs trä eller Sörreds trä (samma kedja alla tre) de brukar ha liknande saker.
 
Du behöver väl bara ta bort 4 mm på sponten på en bräda, sen löser sig de andra av sig självt?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du behöver väl bara ta bort 4 mm på sponten på en bräda, sen löser sig de andra av sig självt?
Tyvärr inte, med tanke på att alla måtten är ändrade så blir vinkeln annorlunda (den som är 54 grader på mitt andra exempel). Detta syns tydligt när du möter en tidigare bräda med annan vinkel.
 
G gusvo085 skrev:
Kolla med Högsbo trä, kungälvs trä eller Sörreds trä (samma kedja alla tre) de brukar ha liknande saker.
Tack! Ska göra ett försök där!
 
G gusvo085 skrev:
Kolla med Högsbo trä, kungälvs trä eller Sörreds trä (samma kedja alla tre) de brukar ha liknande saker.
Var där precis nu, och tyvärr är det samma sak där, dom har bara en modell och det är inte den jag har.
Hans idé var att köpa vanlig falsad panel och fräsa vinkeln man behöver.
Tror tyvärr inte det heller går för den falsade panelen har för "stora" falsar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.