Jag skall montera en vattenkran på vägg inne i ett uppvärmt garage (syftet är att ansluta en vattenslang för att tvätta bilen där inne).

Det behöver alltså inte vara en vattenutkastare som klarar frost.

Det blir LK 16 mm RiR dolt draget i vägg och ut som gäller. Kallt och varmt vatten.

Men vad ska jag montera för kran? Antingen med blandare, alternativt med två rattar. Svårt att hitta rätt produkt. Några tips?
 
Krilleman
Jag har satt en helt vanlig duschblandare på väggen i mitt pannrum istället för en vanlig tappventil. (visserligen har jag 4cc synlig matning) Skönt att ha termostat som håller temperaturen konstant på inställd nivå. (y)
 
Jag tog en gammal tvågreppsblandare från tvättstugan, skruvade upp två vinklar på väggen och en brädbit mellan sin blandaren monterades i
 
Produkter för detta heter spolblandare. Googla på bilder. Dock lite dyrare.
 
Thomas_Blekinge skrev:
Produkter för detta heter spolblandare. Googla på bilder. Dock lite dyrare.
Tack, mycket lättare när man vet vad det heter. Biltema-modellen ovan kvarstår dock som ett hett alternativ till många dyrare varianter.
 
Krilleman
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Jag körde med en badkarsblandare i groventren.
Lång pip under som täcker hela vasken, samt en gardena i två 90graders böjar på ovansidan där duschslangen suttet.
Fördel är att man inte behöver koppla om, och när man spolar i vasken så får man en vettigare stråle än med bara en gardena nedåt.
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Krilleman
Såhär ser det ut hos mig i pannrummet. Jag tycker det fungerar riktigt fint! (y)

Blandare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.