Har 90m2 som som ska plattsättas: nytt underlag, nya körbara betongplattor 35x35, bortförsel av gamla plattor och ev. gammalt underlag? Har fått några st offerter och det är rejält, typ 100%, dyrare jämfört med 2020, uppmot ~120tkr inkl allt.

Vad är en rimlig kostnad gör det jobbet?
Finns i södra Skåne.
 
U
Räknar med att det är kantsten också, ca 40m. Då är det typ 50k i bara material och leveranskostnader.
Sen en vecka med två gubbar + en maskin = 45k

Minpris utan påslag på material är ju lite under 100k
 
  • Gilla
stanlund2
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Räknar med att det är kantsten också, ca 40m. Då är det typ 50k i bara material och leveranskostnader.
Sen en vecka med två gubbar + en maskin = 45k

Minpris utan påslag på material är ju lite under 100k
Vi tänkte ha det utan kantsten dvs avslutning på sidan i nivå med gräsmattan.
 
Ta in fler offerter så får du en bra bild om det är rimligt eller inte. Med lite tur hittar du någon som är riktigt sugen på jobbet och dumpar priset
 
Var det samma firma som offererade 60 000 2020?

Det priset tycker jag låter lite för bra för att vara sant. Frågan är om du hade fått en vettig kvalitet då.

Och vad de tar höjd för när det gäller underlaget. Det är ju viss skillnad om man måste schakta ur och lägga ett nytt bärlager. Eller om det räcker med lite ny sättsand.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Var det samma firma som offererade 60 000 2020?

Det priset tycker jag låter lite för bra för att vara sant. Frågan är om du hade fått en vettig kvalitet då.

Och vad de tar höjd för när det gäller underlaget. Det är ju viss skillnad om man måste schakta ur och lägga ett nytt bärlager. Eller om det räcker med lite ny sättsand.
2 av 3 firmor är samma nu som då. Ungefär samma nivå, 100-125tkr. Där det varit specad är det ca 60% ökning i arbetskostnad per m2 jämfört med 2020
 
För ett par år sen hade jag några kollegor som tog 1000kr/m² för plattläggning(inklusive plattor, exklusive övrigt material) svart. Så med allt utöver läggning du vill ha gjort så låter 120k hyffsat rimligt.
 
  • Gilla
stanlund2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.