Vad använder ni kunniga om ni skulle vilja ha en påslagningsfunktion som styrs AV/PÅ med ett SMS eller liknande?

Installationen (vinteruppställd husvagn) ska klara 230V, 16A, men det går ju att styra via en kontaktor om så behövs.
 
Ingen? Nog finns det väl sådana produkter med SIM-kort (kontantkort)? Hjälp mig ett vettigt sökord att googla på?
 
ullberg
jag har en ontech 9020 på landet, fanns på Clas ohlson men tror de slutat med den, vill minnas att den bara är 10A dessutom. Vårt huvudsakliga användningområde är att veta om det blir strömavbrott och ibland kolla tempen, relät används sällan.

Sökord är väl GSM relä/relay/switch, finns en uppsjö på ebay, men man får väl hålla lite koll på om de är vettigt certifierade....
 
elmont skrev:
[länk]
Nog enkelt?
Tackar, nästan nog så enkelt ;) , men tack för svar! Funderade i banorna om någon pryl som kan sitta i en mini modulcentral och dra en kontaktor som göt att vi kan hantera tillslag med lite belastning, upp till 16A.

Det fanns ju en uppsjö enklare varianter på ebay, men certifikat/märkning verkar vara lite sisådär. Olika Kinagrejer alltså, kanske ok om endast 12V?
 
tommib
Jag har också en Ontech 9020, köpt på Classe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.