Min energimätare Gari GM 3D visar just nu elförbrukning 2.15 kW vilket är rimligt med värmepump och tvättmaskin igång. Slår jag sedan på induktionshällen på fullt läge visar den fortsatt 2.15 kW. Är det för att den bara visar en fas (dvs bara värmepumpen och golvvärmefördelaren)?
Om jag visar aktuell ström visar den ju A1 A2 A3 vilket borde vara för varje fas, och ingen av dessa värden förändras tydligt av att induktionshällen slås på.
Induktionshällens 3 säkringar ligger på andra raden av tre i elskåpet.
Kan någon förklara?
 
  • Elmätare visar förbrukade kilowattimmar och aktuell effekt i kilowatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elmätare som visar energiförbrukning i kilowattimmar, LCD-skärm, tre läsningar, märke Garo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den visar nog endast värmesystemets förbrukning.
 
H hakaninorr skrev:
Min energimätare Gari GM 3D visar just nu elförbrukning 2.15 kW vilket är rimligt med värmepump och tvättmaskin igång. Slår jag sedan på induktionshällen på fullt läge visar den fortsatt 2.15 kW. Är det för att den bara visar en fas (dvs bara värmepumpen och golvvärmefördelaren)?
Om jag visar aktuell ström visar den ju A1 A2 A3 vilket borde vara för varje fas, och ingen av dessa värden förändras tydligt av att induktionshällen slås på.
Induktionshällens 3 säkringar ligger på andra raden av tre i elskåpet.
Kan någon förklara?
Kolla om det är någon skillnad när du tvättat klart och värmepumpen är igång.
Förmodligen är det den Logad skriver att den bara visar värmepumpens förbrukning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.