Har precis haft en helrenovering av badrum med ingjuten golvvärme och klinkers på golv. Eftersom inga andra instruktioner gavs av hantverkare trodde vi att golvvärmen kunde slås på efter ca 10 dagar ingjutningen gjordes då allt va färdigt i badrummet. Då ingen värme märktes vid hög inställning ca 40min efter googlar jag o ser till min förfäran att de såklart är en väntetid på 28 dagar som bör gälla så jag stängde givetvis av direkt.

Kan mina 40min av pillande på displayen orsakat problem eller är det oftast när folk kör igång för tidigt o låter de va igång som klinkers lossnar osv?
 
Redigerat:
E
Absolut ingen fara med någon timmes, eller t.om. ett par timmars golvvärme.
 
  • Gilla
Nandro
  • Laddar…
I en del golvvärmecontrollers kan man t.o.m. ställa in ”torka ut golvet” vilket innebär att controllern lägger ut en kort till-puls och ökar denna för varje timma så efter 21 dagar övergå i normal drift !

https://www.elbutik.se/dokument/t2-nrg-temp-bruksanvisning.pdf
5.3.5 Menu 5: Första uppvärmning
sidan 19 av 37

Problemet är att 99,9% av alla installatörer inte har läst bruksanvisningen eller inte förstått denna finess !! :confused::mad:
 
Redigerat:
  • Gilla
Nandro
  • Laddar…
E
L Leif i Skåne skrev:
installatörer
L Leif i Skåne skrev:
bruksanvisningen
Installatörer och montörer läser installations- och montageanvisningar. Kunden, brukaren, läser bruksanvisningen.
 
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Installatörer och montörer läser installations- och montageanvisningar. Kunden, brukaren, läser bruksanvisningen.
:crysmile:(y)
 
E Emil_K skrev:
Installatörer och montörer läser installations- och montageanvisningar. Kunden, brukaren, läser bruksanvisningen
Nu råkar det vara samma skrift på 37 sidor men ingen orkar att läsa hela, iallafall inte sidan 19.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.