Bra frågor från Pinger.
Jag är också nyfiken på svaren.

Vill gärna tipsa er, hustillverkare, att efter avslutat husbygge, åtmindstone muntligt(gärna skriftligt) fråga oss köpare hur vi upplevt er som husleverantör.
Allt ifrån kontakten med säljare, entreprenörer, underentreprenörer, offerter samt om våra förväntningar uppfylldes...

Vi har precis byggt på totalentreprenad, och ingen från husleverantören har haft viljan(eller vågat) ställa dessa frågor till oss. Konstigt tycker jag.

Om jag skulle vara husleverantör skulle det ligga i mitt absoluta största intresse att veta hur kunden uppfattat mig och mina medarbetare...

en liten tanke bara...
 
Våra projektledare är med i hela processen från idé till färdigt hus. Arbetsuppgifterna är många och omfattande. För att säkerställa detta arbete och även arbetet på huvudkontoret arbetar vi alltid efter en och samma process som hjälper oss i vårt arbete. Du som kund får del av denna process hos någon av våra projektledare.

För oss är det A och O med bra entreprenörer som kan fullfölja med bra kvalité till färdigt hus. Vi jobbar kontinuerligt med utbildning av de entreprenörer som vi, genom våra projektledare, rekommenderar våra kunder.
Här får entreprenören och vi möjlighet att tillsammans bli ännu bättre.
Det är viktigt att man inte bara tittar på priset, man bör ha några referensobjekt för att säkerställa att man väljer rätt entreprenör.

Vi skickar kundenkäter till våra kunder för att få feedback på vad som var bra och vad som kan bli bättre. Det gäller inte bara projektledarens arbete utan allt arbete från Willa Nordic.
 
Projektledaren kallar till byggmöte. Normalt i samband med stomresning och 3-4 veckor före slutbesiktning. Antal byggmöte kan variera beroende på projektets storlek.

Projektledaren bevakar att entreprenör anmäler färdigställande av enreprenad till byggherren så att slutbesiktning kan beställas av byggherren.

Projektledaren deltar på slutbesiktning och garantibesiktning.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.