Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det var ganska varmt ikväll, så vi lade lillkillen på en filt i gräset för att kunna jobba och hålla koll på honom. Han befann sig på filten i ungefär två sekunder innan han kröp ut i gräset. Men, till vår stora glädje tyckte han inte om gräset som underlag utan kröp tillbaka upp på filten igen. En lekhage utan staket var skapad, men känner jag honom rätt kommer han snart att tycka gräset är skönt, så man får hålla koll på honom.

Kvällen uppgift var att försöka få bort en mängd ogräs runt våra krusbärsbuskar. Det är ingen som gjort något åt dem på fem år, så det var mycket att göra. Vi lyckades väl så där, men 50 liter naturgödsel från en säck spreds runt sex buskar. Vi får se om det blir någon succé.

Behöver köpa en stor vattenkanna med stril i morgon, och så skulle jag behöva en såg eller liknande med riktigt långt skaft. Jag har en hel del döda grenar i träden som jag vill ha ner. Jag lyckades dra ned en del med hjälp av kantjärnet som har långt skaft, men en del grenar var sega. Jag har sett en grensåg med sex meter skaft i något varuhus någon gång, gäller bara att komma ihåg var.

Skall också se om jag hittar en vettig Kärcher för att rensa hängrännorna. Det är monumentala mängder skit i dem, för det är nog inte rensat på många år. Det växer en del i dem, och mossan skulle räcka till många adventsljusstakar. Jag känner lite olustkänslor inför att stå och balansera på en stege rätt många meter upp i luften, men vill minnas att jag har sett att de har långa skaft för just detta ändamål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.