Hej!

Ska bygga nytt och velar lite över hur många diskhoar jag ska ha. Hela tiden har jag tänkt oss en lite större fyrkantig modell. Fördelen, som jag ser det, är att man kan exempelvis lägga ner en hel ugnsplåt och diska. Plus att det är snyggt! Nackdelen är väl att om man fyller upp med diskvatten har man ingenstans att skölja av disken.

Hur resonerar ni?

Mvh
 
Röstar tveklöst på två.
 
  • Gilla
brfbo och 4 till
  • Laddar…
Utan tvekan två! Ibland kanske man har stående disk i ena hon och då är de skönt att kunna nyttja andra
 
  • Gilla
brfbo och 3 till
  • Laddar…
Verkar va poppis med en eller en och en halv. Helt värdelöst egentligen tycker jag.

Skulle tveklöst satsa på två stora!

Återkom om 30 år och säg om du någonsin sagt till dig själv. "fan jag skulle nog bara haft en ho, då hade livet varit enklare" :)
 
  • Gilla
Reqans
  • Laddar…
Tycker en stor ser fult ut. Dock så har jag en halvstor och liten och det är ju skitkasst.

Stor ho och en halvstor i jämte blir det för min del iaf.
 
vi satte in stor ho. jag var skeptisk men min fru puchade för det. Jag ångrar mig inte. så skönt att kunna få ner en hel plåt i hon eller andra stora saker. Dock har vi inte disk i hon, eller tappar upp vatten för diskning där heller.

en ho är mitt tips :)
 
AnneFi
Jag vill helst ha två stora men Ikeas diskbänkskåp är max 80 och där får bara två små plats och jag är trött på att stora saker inte får plats. Därför väljer jag nog hellre en stor ho
 
Jag röstar för en stor och en liten, men hade jag plats skulle nog Två stora vara mest praktiskt, dock inte så snyggt
 
  • Gilla
peterhjalmarsson
  • Laddar…
Har precis fått in vårt nya kök med en stor fyrkantig ho (ca 74cm bred och 40 djup), dock är inte vår diskmaskin installerad ännu och vi är tvugna att handdiska allt!

Kommentarer:
+ stora kastruller och plåtar går ner utan problem
+ stor "förvaring" av disk
+ snyggt

- går åt mycket vatten för att diska
- svårt att skölja
- stor "förvaring" av disk
- lite dålig avrinning, blir lätt lite mera "skit kvar i hörnen"

Vi har gått från två hoar i 60 skåp till en stor i 80 skåp och ångrar inget - dock kommer det bli lättare när diskmaskinen är på plats när det blir att bara handiska sådant som ej får plats i diskmaskinen, då kommer storleken till sin rätt!
 
Vi kör med en och en halv och tycker det fungerar riktigt bra, det fina med halvan är att man kan spola vatten fast man kanske har något på blötläggning i den stora hon :)
 
  • Gilla
peterhjalmarsson
  • Laddar…
Om man inte handdiskar annat än stora kastruller, plåtar och sånt skulle jag utan tvekan välja 1 stor ho.
Överlägset att ha en stor ho tycker jag istället för att bara halvt få ner ugnsplåten mm.
 
Hur mycket handdiskar du?
En stor är skön att få ner mycket och stor disk i så det är mitt val, men om du handdiskar mycket så låter det bättre/mer miljövänligt att ha två hoar.
 
I efterhand skulle jag valt två alternativt en och en halv.

Har i dagsläget en ho med stor avrinningsyta bredvid.
Det är inte en gång man svurit över att inte kunna fylla en saftkanna, eller vattenkokaren eller en kastrull för det är fullt med disk där.

Alternativt är man har en hög blandare så man får in kastruller ovanför diskberget.
 
harry73
Två med avrinningsyta
 
  • Gilla
Reqans
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.