Någon som har erfarenhet och/eller köpt insats av Emmabodaspisen? Har det fungerat bra? Var allt smidigt osv?
 
Har beställt två stycken med leverans i mars. Skall bli spännande, återkommer med info.
 
  • Gilla
Richiehammer
  • Laddar…
P Peggis skrev:
Har beställt två stycken med leverans i mars. Skall bli spännande, återkommer med info.
Hur blev det med Emmabodaspisarna? Funderar på det till min öppna spis.
 
Y Yrsa60 skrev:
Hur blev det med Emmabodaspisarna? Funderar på det till min öppna spis.
Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckan
 
  • Gilla
Yrsa60
  • Laddar…
P Peggis skrev:
Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckan
Har det hänt något på eldstadsfronten ?
 
Y Yrsa60 skrev:
Har det hänt något på eldstadsfronten ?
P Peggis skrev:
Bra fråga. Leverans i mars uteblev pga sjukdom hos leverantören. Nytt leverans-/installationsdatum har blivit framflyttat två gånger. Det senaste beskedet var att leverans skulle ske förra veckan. Av oklar anledning blev det dock blev det inte så. Jag hoppas jag får anledning att återkomma med mer positivt besked löpet av veckan
Ännu inget hänt?
 
Y Yrsa60 skrev:
Har det hänt något på eldstadsfronten ?
Hej

Jo insatserna levererades och monterades veckan efter. Jag hade tänkt återkomma med ett utförligt inlägg om mina erfarenheter av dem, men tyvärr inträffade en tråkig sak som gjorde att jag inte kunde elda mer. Vid besiktning före montage upptäckes en skada i infästningen av spjället i rökkanalen på den ena spisen. En reparation företogs i samband med spiskassettsmontage. Tyvärr blev denna reparation inte lyckad. Efter att ha eldat i kaminen ett par gånger gick spjället, som var av typen vridspjäll, sönder. En större reparation av spjället måste nu företas innan den går att elda i. Eventuellt måste det bytas ut. Tre gånger hann jag elda i spisen innan haveriet, men jag vill nog vänta med ett uttalande före jag har fått eldat lite mer. Eldaren behöver få lite bättre rutin och kassetten behöver bli ineldad. Hoppas på din förståelse.

Anledningen till att jag inte eldat i den andra kassetten är att jag inte blev färdig med installationen av varvtalsregulatorn till fläkten innan jag reste på jobb. Jobbet är också anledningen till att spjället inte har reparerats ännu. Återigen ber jag om tålamod. Jag KOMMER att återkomma när allt blir i ordning. Detta kan dock inte ske förrän jag är tillbaka från jobb.
 
  • Gilla
Yrsa60
  • Laddar…
P Peggis skrev:
Hej

Jo insatserna levererades och monterades veckan efter. Jag hade tänkt återkomma med ett utförligt inlägg om mina erfarenheter av dem, men tyvärr inträffade en tråkig sak som gjorde att jag inte kunde elda mer. Vid besiktning före montage upptäckes en skada i infästningen av spjället i rökkanalen på den ena spisen. En reparation företogs i samband med spiskassettsmontage. Tyvärr blev denna reparation inte lyckad. Efter att ha eldat i kaminen ett par gånger gick spjället, som var av typen vridspjäll, sönder. En större reparation av spjället måste nu företas innan den går att elda i. Eventuellt måste det bytas ut. Tre gånger hann jag elda i spisen innan haveriet, men jag vill nog vänta med ett uttalande före jag har fått eldat lite mer. Eldaren behöver få lite bättre rutin och kassetten behöver bli ineldad. Hoppas på din förståelse.

Anledningen till att jag inte eldat i den andra kassetten är att jag inte blev färdig med installationen av varvtalsregulatorn till fläkten innan jag reste på jobb. Jobbet är också anledningen till att spjället har reparerats ännu. Återigen ber jag om tålamod. Jag KOMMER att återkomma när allt blir i ordning. Detta kan dock inte ske förrän jag är tillbaka från jobb.
Oj oj. Vilken otur med spjället. Ser fram mot att höra vidare. Med vänlig hälsning, Yrsa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.