mrjim
Har fått en Emco Star 2000 och är lite fundersam över funktionerna. Har hittat en instruktionsbok på tyska, men då mina gamla tyskakunskaper är begränsade så skulle jag vilja få tag på en på engelska.
Har googlat, men inte lyckats hitta. Någon som har något tips?
 
Fråga DennisCA här på forumet. Jag tror att han vet ett och annat om de där.

En liten liten hobbymaskin men förvånansvärt välfungerande och användbar för sin storlek.
 
  • Gilla
Bengt N
  • Laddar…
mrjim
Jac: Tack, men tyvärr inte Emco star 2000 som du också såg.
 
mrjim
heimlaga: Tack för tips!
 
Kör gärna den diskussionen här på forumet eller fortsätt i denna tråden. Har också en Emco Star 2000 i garaget som jag har fått av svärfar. Skulle också behöva veta lite mer om hur saker fungerar. Att prova sig fram är inte alltid den bästa lösningen......
Har t.ex upptäckt att drivremen har slitit en del plastprodukter inne i drivningen. Någon som vet om det finns nya att köpa när dessa slitna ger upp?
 
  • Gilla
Bengt N
  • Laddar…
mrjim
DennisCA hade inga erfarenheter av den här maskinen

Är det någon som hittat remmar till Emco Star 2000, som går att köpa i Sverige?
 
Går att mått beställa remmar men också att beställa färdiga längder av olika profiler på nätet
 
Lyfter den här gamla tråden då jag var och köpte en Emco Star 2000 idag. Jag blev lite förvånad att inte svarven var med men killen jag köpte av påstod att det är extratillbehör. Stämmer det verkligen?

Erbjuder att scanna manualen som verkar komplett åt den som vill ha.
 
  • Gilla
Emanuel Elofsson
  • Laddar…
C ChristopherB skrev:
Lyfter den här gamla tråden då jag var och köpte en Emco Star 2000 idag. Jag blev lite förvånad att inte svarven var med men killen jag köpte av påstod att det är extratillbehör. Stämmer det verkligen?

Erbjuder att scanna manualen som verkar komplett åt den som vill ha.
Vill gärna ha manualen om erbjudandet kvarstår så här lite sent påkommet... :)
 
Scannar någon in den manualen så är jag jätte intresserad av en kopia då det står en Emco STar 2000 i garaget hemma efter svärfar.
 
C ChristopherB skrev:
Lyfter den här gamla tråden då jag var och köpte en Emco Star 2000 idag. Jag blev lite förvånad att inte svarven var med men killen jag köpte av påstod att det är extratillbehör. Stämmer det verkligen?

Erbjuder att scanna manualen som verkar komplett åt den som vill ha.
Hej!

Har du möjlighet att länka till manualen, ifall du har scannat in den vore det toppen!
 
Bauhaus Bredden (Upplands Väsby) säljer ut batteridrivna Powerworks maskiner för 70% av ord. pris. Vid 12:30 fanns det kvar;
  • Grästrimmer liten (210:- )
  • Grästrimmer stor (399:- )
  • Häcksax liten (210:- )
  • Häcksax stor (399:- )
  • Lövblås
  • Motorsåg
  • Lång grensåg
  • Batteri stort (508:- )
  • Batteri litet (3xx:- )
Kan inte avgöra kvalitén på prylarna men duger säkert för de med små tomter och som nyttjar de sällan.
 
C ChristopherB skrev:
Lyfter den här gamla tråden då jag var och köpte en Emco Star 2000 idag. Jag blev lite förvånad att inte svarven var med men killen jag köpte av påstod att det är extratillbehör. Stämmer det verkligen?

Erbjuder att scanna manualen som verkar komplett åt den som vill ha.
Jag är också intresserad av manualen lofsa@yahoo.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.