H
Hade tänkt införskaffa ett lite mindre elverk för att driva cirkulationspumpen och pelletsbrännaren (kanske eventuellt frys eller liknande) under längre elavbrott. Bor rätt avsides och är nog inte prioriterad i elavbrotten. Har haft ett längre, cirka 5-6 timmar i somras, strömavbrott. Där gick det bra då det var sommar och ingen värme behövs. Är inte så fruktansvärt kallt här nere i södra sverige heller men jag vill ha backup då barn är på väg.

Har kollat en del på lite olika och såg KELLEN elverk 2000w, 4-takt bensin, på en outlet för 999kr. Kändes överkomligt så klart men är det skit? någon som har erfarenhet av denna. Av vad jag kan förstå så är detta COOP som marknadsför?
 
Kellen är COOPs egna märke. Har ingen erfarenhet av det elverket, men jag skulle betrakta Kellen som låg till mellanprisklass, dock inte absolut längst ner på listan. Det kanske duger till det mest basala. Dock är ju ett elverk som bara SKA gå igång vid strömavbrott lite känsligt. Billigt var det dock.
 
men kellen finns det kvar som ett märke fortfarande har inte sett det på coop på länge
kan ju vara därför det finns på ett outlet billigt och om det är så billigt köp två och ha en som reservdel
 
Jag köpte ett Home Work för ett par år sedan på Coop, alla de här Kineskraftverken ser rätt lika ut. Har funkat bra de få timmar jag kört det. Kom bara ihåg att byta olja ofta, saknas oljefilter på de här motorerna. För 999 kr blir det knappast billigare. Jag har kört vedklyven på mitt, varvtalet dyker lite när man startar klyven men verket stannar aldrig. Har du ett behov så köp.

/Anders
 
Min bror har ett sådant elverk pga samma anledning som dig. Funkar prima för ändamålet. Men täta oljebyten behövs. Sen så kan det vara bra att ha ett för andra anledningar också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.