Hej på er,
Jag har en liten utmaning på halsen som jag klurar på.
När man satte vår nya kommod så verkade allting klaffa med rör osv men det visar sig att det eluttag som sitter i den nedre lådan tar i bakåt. Det sticker ut ganska så långt bak så jag funderar på om det inte går att hitta en lite smäckrare lösning.

Är det någon som har några fina tips? Eluttag som sticker ut i en låda av en nyinstallerad kommod som skapar utrymmesproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på ett eluttag monterat på en perforerad metallplatta bakom en vit kommod undersida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag i en nedre låda som kolliderar med rörinstallationerna bakom, behöver smalare lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Flytta på det till andra sidan eller höj upp det. Verkar ju gå att skruva loss och sedan får du ta ett nytt hål i plåten och montera om det. Lite småpill men du har nog inte så mycket annat att välja på.
 
T tank77 skrev:
Flytta på det till andra sidan eller höj upp det. Verkar ju gå att skruva loss och sedan får du ta ett nytt hål i plåten och montera om det. Lite småpill men du har nog inte så mycket annat att välja på.
Jovisst är det en lösning men jag försöker hitta ett sätt att behålla placeringen. Vill ogärna göra fler hål i lådan än vad som redan är.
det snyggaste hade varit att hitta ett annat uttag som inte byggde så mycket bakåt.

Tack för inputen!
 
Hur mkt bygger det bakåt?
 
T Tompafix skrev:
Hur mkt bygger det bakåt?
ohh, bra fråga. Har inte mätt och har inte möjlighet att göra det just nu. Jag tycker att det är omotiverat stort på baksidan men det kan ju hända att det är nödvändigt pga tillverkningsskäl.
Ska mäta det imorgon och se hur djup det är. Elektrikern kommer för att montera en del andra saker imorgon också så jag ska bolla med honom.
 
Eftersom det är ett infälld uttag med dragavlastning så tar det lite plats. Ett alternativ är att sätta ett utanpåliggande uttag i lådan. Men då tar det plats av det utrymmet istället
 
T Tompafix skrev:
Eftersom det är ett infälld uttag med dragavlastning så tar det lite plats. Ett alternativ är att sätta ett utanpåliggande uttag i lådan. Men då tar det plats av det utrymmet istället
japp. Det blir antagligen en kompromiss oavsett. Men kanska kan jag hitta på något som går ut lite på baksidan och lite på framsidan. :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.