Det är ett par saker jag behöver lite vägledning, tips och råd med.

När vi byggde vårt hus för tre år sedan valde vi att installera Eltako smartahem. Det har varit problem med systemet sedan inflyttning mars 2013 och nu är mitt tålamod slut. Under långa perioder har inte belysning med dimmerfunktion fungerat. Vi har behövt använda skruvmejsel i elskåpet för att tända och släcka. Det fixades i november 2016 dvs efter tre och ett halvt år.

Nu fungerar inte timer-funktionen på mysbelysningen (lamputtagen som fått programmering) sedan början av november för typ tionde gången. :rolleyes:

LED spottar som en elektriker installerat i badrummet flimrar. Det känns som man sitter i rymdskepp som snart ska lyfta. Det är oerhört irriterande och skapar huvudvärk och illamående. Enligt Eltako går det att ställa om dimmern i olika läge. Bak- eller fram- kantsdimring. Dimrarna ska klarar väldigt många olika laster i fabriksinställningen, men med vissa LED-lampor får man justera på dimmern för att få en bra dimring. PS: Det var elfirman som valde LED spottar från Nordlux sortiment. Ännu inte fixat. :rolleyes:

Jag håller betalning inne så det blir ekonomisk ersättning, vad är skälig summa? //Lajla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.