Jag har tidigare postat ett inlägg om detta men vi kör igen. Kan det vara värt att binda på 125 öre 1/11-30/4 som sedan övergår til rörligt? Jag har idag rörligt på Skellefteå Kraft och det är genom dom i så fall. Jag bor i E3 och avverkar ca 14000 kwh/år.
 
125 öre inklusive vad?

Jag bor i SE3 och kan teckna 6-månadersavtal på ca 85 öre plus moms, dvs ca 106 öre inklusive. Så 125 öre tycker jag låter dyrt.
 
Kan det vara värt det? Ja.
Kan det vara bättre med något annat? Ja.

I slutänden är det bara du och din ekonomi som kan avgöra om det är värt de. Det man bör ha i huvudet när man pratar om att binda elpriset, bolånet eller något annat är att man i så fall antingen säger att ett dyrare pris är värt det för tryggheten, eller att man tror sig ha bättre koll på vad elpriserna ska bli än de som jobbar med detta hos leverantörerna.
 
W wicpe skrev:
Jag har tidigare postat ett inlägg om detta men vi kör igen. Kan det vara värt att binda på 125 öre 1/11-30/4 som sedan övergår til rörligt? Jag har idag rörligt på Skellefteå Kraft och det är genom dom i så fall. Jag bor i E3 och avverkar ca 14000 kwh/år.
Å andra sidan har det väl blåst och regnat en hel del så borde ju vara bra rustat inför vintern. Kollad gamla fakturor från nov-dec 2022-2023. Nov 159 öre, dec 299 öre, jan 113 öre, feb 101 öre, mas 100 öre, april 86 öre.
 
useless useless skrev:
125 öre inklusive vad?

Jag bor i SE3 och kan teckna 6-månadersavtal på ca 85 öre plus moms, dvs ca 106 öre inklusive. Så 125 öre tycker jag låter dyrt.
125,69 inkl moms. ( Månadsavgift 49 kr per månad vilket jag betalar idag). Vilket elbolag är det du kan teckna för 106 öre? Går det över till rörligt sedan?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Kan det vara värt det? Ja.
Kan det vara bättre med något annat? Ja.

I slutänden är det bara du och din ekonomi som kan avgöra om det är värt de. Det man bör ha i huvudet när man pratar om att binda elpriset, bolånet eller något annat är att man i så fall antingen säger att ett dyrare pris är värt det för tryggheten, eller att man tror sig ha bättre koll på vad elpriserna ska bli än de som jobbar med detta hos leverantörerna.
Jo jag har råd men jag har ett utespa som jag förra vintern körde på 15 gr och ej använde. Kunde var trevligt att använda det. Nu har det ju som sagt regnat och blåst en del och vad jag förstår så tror "experterna" på ett lägre pris denna vinter än förra.
 
W wicpe skrev:
125,69 inkl moms. ( Månadsavgift 49 kr per månad vilket jag betalar idag). Vilket elbolag är det du kan teckna för 106 öre? Går det över till rörligt sedan?
Vattenfall. När jag loggade ut blev det till och med ännu billigare...


Energiavtal för fast elpris på sex månader, inklusive prisspecifikation och månatliga kostnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Vattenfall. När jag loggade ut blev det till och med ännu billigare...


[bild]
Mm såg nu 107 öre/kwh. Experterna förutspår en billigare vinter än förra vintern. Som jag skrev tidigare så har vi utespa som vi hade på 15 gr förra vintern och ej använde. Vore ju trevligt att använda det denna vinter tänker jag. Å andra sidan så kan jag dra ner det till 15 gr om jag fortsätter att köra rörligt om jag märker att elpriset drar iväg. Å andra sidan binder jag på 107 öre/kwh så vet jag ju vad jag får å andra sidan om jag börja använda utespat så drar ju antalet kwh iväg men även där kan jag ju sänka ner till 15 gr om jag märker att elräkningen blir för dyr. Knepigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.