Bind elpriset mars och april på 123 öre

  • Antal röster
    9
Hej vi köpte nytt hus i början av förra året, på förra huset hade vi bundit elpris och när vi skaffade det nya så blev det bara ett snabbt samtal för att fixa ett elavtal och då blev det rörligt som jag ångrar idag. Vi tecknade även en tjänst som gör att man kan binda priset 2 månader innan under 2 månader. I september fick vi pris att binda för 125 öre i december det lät dyrt då men det hade vi ju sparat lite pengar på.. Nu har vi fått ett nytt erbjudande för mars april på 123 öre. Elområde 3
1 Vad tycker ni ska man köra på 123 öre eller brukar det bli billigare dom månaderna?
2 När ska man binda sig på bundet? Ser att man kan binda för 75 öre men då är bindningstiden 5år.
 
Redigerat:
Om du inte talar om vilket elområde du bor i så kan man inte svara på frågan.
 
  • Gilla
back1
  • Laddar…
B
75öre i 5år låter ju nästan som se3?

Jag personligen hade inte bundit de 2 månaderna. Det är rätt långt över terminspriserna för mars/april.

Men binda vr rörligt är väl egentligen en fråga om marginaler i ekonomin. Rörligt borde och brukar löna sig i längden. Om du måste cykla till jobbet och äta matlåda, om priset går upp så bör du nog binda elpriset.
 
useless useless skrev:
Om du inte talar om vilket elområde du bor i så kan man inte svara på frågan.
Område 3
 
Terminpriset Q2 för systempriset är 44öre. Så det känns inte som en bra deal.
 
B BSOD skrev:
75öre i 5år låter ju nästan som se3?

Jag personligen hade inte bundit de 2 månaderna. Det är rätt långt över terminspriserna för mars/april.

Men binda vr rörligt är väl egentligen en fråga om marginaler i ekonomin. Rörligt borde och brukar löna sig i längden. Om du måste cykla till jobbet och äta matlåda, om priset går upp så bör du nog binda elpriset.
ja stämmer. Men det är ju många som bundit runt 50 öre och känns svårt att få bättre med rörligt ändå, skulle vi haft bundit 80 öre skulle det ju varit bättre iår Tillome men frågan är om man kommer kunna binda sig på så lågt som 50 öre till sommaren
 
D Daniel 109 skrev:
Terminpriset Q2 för systempriset är 44öre. Så det känns inte som en bra deal.
vad jag sökt mig till så känns det också dyrt men som sagt tyckte det var dyrt när dom erbjöd förra priset också men det hade ju lönat sig, kul att höra vad andra tycker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.