Hej,

Har monterat för nån dag sedan en luftvärmepump och skulle dra ner värmen på elementen. Men hur jag än gör så är det samma värme på dom då jag är i pannan. Men vrider jag på termostaten på elelmenten så blir dom ju sval.

Till min fråga.
Lägger upp en bild på pannan (el). Är det någon vänlig själ som kan säga till mig hur jag justerar denna panna?? Och vad som kan jävlas då det inte händer något när jag är och grejjar i pannan?

Tacksam för hjäp så man kan börja tjäna lite pengar på pumpen d^_^b

pannan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen som har någon aning? Känns dumt att köra värme från pannan och strypa värmen på elementen..
 
Kolla om du kan ansluta en rumsgivare till pannan, placera sedan den på en representativ plats i huset, så kommer den att dra ned värmen på elpannan om värmepumpen ger tillräckligt.
 
Hej! kan du inte ställa ner termostaten på pannan så du skickar ut mindre värme.
 
är det pannan som gör ditt varmvatten eller har du en varmvattenberedare ?
har du vred eller termostater på dina element ?
har du termostater vrid ner dom helt nån timme sedan öppnar du dom lite åt gången tills de ger lite värme, då sänker du dom lite igen. vänta 1 timma mellan varje ändring på termostaterna
 
Jag har en varmvattenberedare och ja jag har termostater på elementen.

Men om ni kollar på bilden så har jag ställt ner värmen på elementen nästan på max men ändå så är elementen lite varmre än jummen. Vad kan jävlas med denna styrenhet. Är det någon som kan säga vilken inställning jag ska ha på styrenheten? För har nämnligen ingen instruktionsbok så jag är helt bakom flötet ang. inställningarna.

En rumsgivare vore ju en idée. Men om inte pannan lyder mig nu så torde den ju inte göra det med en sån häller :)
 
Hej! Tänk på att det tar lite tid innan ditt system blir kallt.Det vore bra om det räcker med att du får lägre framledningstemperatur till dina element utan att du skruvar ner på termostaterna och din pump ersätter den värmeförlusten.
 
Har sökt på internet efter någon som säljer stryning till pannor men hittar inget... Nån som vet vars man kan få tag i en sådan?
 
Nån som har koll på hur man justerar in kurvan på denna panna ? Just nu manuell justerar jag in den vilket inte blir bra alla dagar :confused:. Tacksam för svar, gärna med en bild få jag inte har koll på hur jag ska gå till väga :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.