Hej elektrikerkåren
Jag har två hörnboxar som jag tror är Elko RS hörnboxar (alla andra uttag o strömbrytare i lgh är Elko RS), i den ena sitter ett dubbeluttag i och i den andra som sitter bredvid är det ett dubbeluttag för RJ45 och i den sista platsen sitter bara en täckbricka. Kan man sätta ett 1 vägs uttag jordat med usb a o usb c, se länk nedan i det uttaget med täckbricka ? De två hörnboxarna sitter under ena änden av våra köksskåp så det är ju 230v framdraget till den först hörnboxen och jag skulle gärna ha möjlighet att ladda en högtalare samt min iPhone där utan att sätta laddare i kontakterna då dessa två som sitter där, de används i dag till brödrost och annat.

Är detta rätt variant ?
https://www.elbutik.se/product.html...1mWcEdS_MpBnUzvwIeQUhZBO99SNmWoQaAnDDEALw_wcB

Med vänlig hälsning
B
 
Samma fabrikat och modell , bort med brickan och dit med uttaget, se bara till att ledningarna för uttaget ligger i botten bakom RJ45 ordentligt , går även att lägga en plast mellan kablarna i botten RJ45 , sitter dom dikt med varandra så är det lätt. Normalt så läggs inte svagström och starkström bredvid varandra, olika isolering men här går det bra utan att tumma på säkerheten.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det låter toppen, blir till att beställa
Tack för hjälpen
/B
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.