Jag beställde en parfönsterdörr i gammal stil med profiler och klassiskt handtag.

Dörren som tänkt att komma till min åf 6 veckor efter beställning men dök upp en och en halv vecka för sent.

Då jag skulle hämta dörren såg jag att insidan var kladdig på ett område. Jag viker emballaget åt sidan för att med tummen ta bort kladdet. Kladdet med konsistens av klet försvann lätt men bakom dolde sig en stor skada. Jag dokumenterade och tillkallades min kontakt på åf. Tillsammans med henne bestämde vi att jag inte skulle ta emot varan.

Vi hittade tillsammans dessa fel på dörren:
Fel handtag monterat
Stor skada på mittposten (överspacklad)
Lackskor där lacken var avskavd till trärent
Klämskador på insidan av dörrbladet ca 5cm stort område

Nu har ytterligare 3 veckor gått och dörren står fortfarande kvar på återförsäljarens lager.

Jag får nu ett erbjudande från elitfönster att godta varan och installera den. De kan sen komma ut på plats och reparera skadan. Vill jag inte installera dörren i dess nuvarande skick kommer de laga den hos åf.
Jag har inte fått några förslag på ekonomisk ersättning alls.

Fråga: kan jag häva köpet?
(jag har ledsnat totalt på elitfönster och denna dörr som skadad kommer kosta mig 21 000)

/Axel


DSC_0038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.