Hej,

vi är på väg att investera i nya fönster till vårt hus och har beslutat oss för elitfönster original. Tyvärr tycker vi inte riktigt om altandörren och tittar därför på retro som ett alternativ.

Det är dock lite svårt att se i katalogen hur den ser ut så tänkte höra om någon på forumet installerat en sådan och kan ta en bild?

Blir så att säga mer live då !:)

Tacksam för svar
 
Elit orginal alu eller trä, och antikprofil eller slät?
En Retrodörr ser i princip ut som en aluklädd orginaldörr med antikprofil på insidan, samt annat handtag.
 
Vi har tänkt original alu. Intressant med antikprofilen, även där är det svårt att hitta i katalogen hur den ser ut.
Glömde kanske skriva att de primärt är utsidan av bröstningen på elitfönster original alu altandörr som vi inte är helt nöjda med utseende på.

Skiljer även utsida bröstningen med antik på original alu?

ola
 
Ingen skillnad faktiskt mellan orginal/retro
Ta en helglasad ......:)
 
Det var bittert att höra. Helglasad är inte ett alternativ dessvärre för oss.

Vi får försöka hitta något showroom för elitfönster för att se dem live.
Finns det några andra märken på fönster som är i samma prisklass som elitfönster?
 
O OlaDah skrev:
Det var bittert att höra. Helglasad är inte ett alternativ dessvärre för oss.

Vi får försöka hitta något showroom för elitfönster för att se dem live.
Finns det några andra märken på fönster som är i samma prisklass som elitfönster?
Tanum kanske kan vara ett alternativ. Jag tycker att deras fönsterdörrar är väldigt fina med högt kvalitetsintryck.


http://viewer.zmags.com/publication/15562926#/15562926/32
 
surris
Utsikt genom ett fönster på en snöig trädgård vid skymning med tända ljus och en byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varmt upplyst rum sedd genom fönster med vita spröjs på vintern, snö på fönsterbrädan, juldekorationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har ju modellen ”outline” som elitfönster tillverkar. Den har en antikprofil på aluminiumet.
 
surris
OestlundJ OestlundJ skrev:
Du har ju modellen ”outline” som elitfönster tillverkar. Den har en antikprofil på aluminiumet.
Det är köpt som Elitfönster Retro av Elitfönster.
 
surris surris skrev:
Det är köpt som Elitfönster Retro av Elitfönster.
Ja det ser jag om du menar bilderna du lade upp.
Men det finns också outline som är en egen produkt där man har en antikprofil

Edit: ”Du” var menat till trådskaparen :p
 
surris
OestlundJ OestlundJ skrev:
Ja det ser jag om du menar bilderna du lade upp.
Men det finns också outline som är en egen produkt där man har en antikprofil
Jaa men trodde du syftade på mitt inlägg att det var Outline. Men du kanske bara svarade allmänt i tråden :)
 
surris surris skrev:
Jaa men trodde du syftade på mitt inlägg att det var Outline. Men du kanske bara svarade allmänt i tråden :)
ja det var kanske lite missvisande av mig men det var menat till ts :D
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Tack mycket för tipsen och alla svaren, skall kolla in tanum fönster, verkar intressant.

Det jag tycker är lite synd på elitfönster original alu är den svarta listen som ramar in bröstningen. Det är inte helt tydligt på bilden om det är samma sak på retro dörren. Är det så?
 
surris
O OlaDah skrev:
Tack mycket för tipsen och alla svaren, skall kolla in tanum fönster, verkar intressant.

Det jag tycker är lite synd på elitfönster original alu är den svarta listen som ramar in bröstningen. Det är inte helt tydligt på bilden om det är samma sak på retro dörren. Är det så?
Den är grå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.