HEj

Ja jag visste inte vart jag skulle göra av frågan... Egentligen handlar det ju om verktyg, men jag testar här :S:D

Har en trappa i huset som idag ligger limmat vinylgolv på, med nån brun gegga under.. Gjort på 70-talet skulle jag gissa.
Och nu vill jag ha bort detta..
Slipa bort det är verkar vara helt lönlöst då slippappret blir full av "geggan" och ja, slipfunktionen försvinner SNABBT.

Så då kom jag på tanken att hyvla bort skiten med en elhyvel (så gjorde vi på ladugårdens innerväggar som va tänka av 50 år gammal koskit :p:blushing::O)

MEN trappan, måste ju komma åt ända in i hörnorna, finns det nån hyvel som hyvlar längst fram??

Eller har ni rent av något annat BRA, BILLIGT och ENKELT sätt att dela med er av??

Tack på förhand!

d^_^b
 
När man slipar golv hyr man också en liten rondellslipmaskin, denna kommer man ända in till vägg med, men den lämnar ca en 3cm rundel i hörn. Kanske vore något?
 
Hyr eller köp en lackfräs, då är en stor del av problemet löst.
 
Lackfräs, Det lät intressant, då ska jag googla på detta fenomen, Tack för tipset!
 
Fråga dyker upp på forumet ung 1-2ggr/vecka.

Just nu (Augusti 2010) är det Lackfräs, Sickel och Festool Rotex RO90 som gäller.

Allt annat är att kompromissa.
 
Tack för svaren, jag ber så hemst mycket om ursäkt att jag har upprepat frågor som redan finns.
Men med min uppkoppling är det inte så jättekul att sitta och söka när man inte vet exakt vad man letar efter. MEn när jag sökte på lackfräs så ramlade det in många fina sökresultat!

Tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.