Nu i helgen fre-sön (22-24/5) har Elgiganten 20% rabatt på (nästan?) alla vitvaror från Bosch och Siemens i butik och på webb. Jag har spanat på några produkter och det blir bra rabatt jämfört med Prisjakts billigaste pris. Jag ska snart bygga hus och har ännu inte riktigt planerat köket så det är lite irriterande att detta kommer nu. Det känns tyvärr rätt ogenomtänkt att springa och köpa på sig alla vitvaror innan man tänkt igenom sitt kök.

Men frågan är om det kan bli billigare än såhär?! Kan jag få vitvarorna billigare om jag tex köper dem genom köksleverantör? Kvik kan tex ha väldigt bra priser har jag förstått från bekanta. Kan jag genom att köpa allt på en gång från en leverantör få en så bra offert att det matchar dessa priser?
 
Vad är problemet? Diskmaskin, inbyggnadsugn, Micro etc har ju samma mått oavsett tillverkare. Kyl och frys alla du väl ha oavsett. Bara att bestämma färg dop är du hemma sen.
 
Fast de där kampanjerna kommer ju stup i ett tycker jag! Vi höll på att köpa på oss kyl och frys för nån månad sen då vi ska byta kök i september men Elgiganten har redan hunnit ha två kampanjer till med samma rabatt så jag tycker inte du ska förhasta dig. Garantier gäller ju från det datum du köper varan så vore jag du skulle jag sitta lugnt i båten. Det kommer fler kampanjer. :)
 
Jag slog till på en ny tvättmaskin. Den här kampanjen kommer ett par ggr om året på Elgiganten och även ibland på Mediamarkt så jag tror gott du kan vänta fast det beror såklart på om hur länge huset är klart? Du skrev att du snart ska bygga hus så det låter som att inflyttning är minst ett år bort och att då bunkra vitvaror känns lite fel då garanti osv börjar naggas på från dag 1.

Edit: Anj har redan skrivit ungefär samma sak. Hade inte set det inlägget innan jag skrev.
 
Anj skrev:
Fast de där kampanjerna kommer ju stup i ett tycker jag! Vi höll på att köpa på oss kyl och frys för nån månad sen då vi ska byta kök i september men Elgiganten har redan hunnit ha två kampanjer till med samma rabatt så jag tycker inte du ska förhasta dig. Garantier gäller ju från det datum du köper varan så vore jag du skulle jag sitta lugnt i båten. Det kommer fler kampanjer. :)
Det låter ju gott att höra! Då jag inte haft behov av att köpa vitvaror tidigare så har jag inte lagt märke till tidigare kampanjer. :) Jag kommer inte börja snickra förrän i slutet av augusti och köket är nog inte klart förrän efter årsskiftet så jag kanske hinner med lite fler kampanjer. Bra tanke om garantierna!

FInns det någon vitvaruleverantörs nyhetsbrev man BÖR prenumrera på? :)
 
Håll koll på typ Elgiganten, Mediamarkt, Tretti och Whiteaway regelbundet på nätet så missar du inget :)
 
Bara så du vet är det ditt fel att jag beställde ny kyl/frys. :wow:
Hade missat detta och spanat på ett specifikt länge.

Nu får man äntligen plats med all mat (öl)
 
Redigerat:
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
Sweet! Nu ska det shoppas:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.