E
Varför satsar inte fler på att få ner sin elförbrukning?
Jag bor själv i lägenhet om 72 m2 och använder bara 600 kWh per år.
Har inte koll på hur mycket jag betalar till mitt elhandelsbolag men det varierar väl mellan 40 och 80 kr per månad.

Det innebär att storleken på elfakturorna från mitt elhandelsbolag är försumbara.

Även om du bor i villa finns det stora möjligheter att få ner elförbrukningen.

De flesta villor kan förvandlas till plushus om de också installerar solceller.
 
E Klimatbygg skrev:
Varför satsar inte fler på att få ner sin elförbrukning?
Jag bor själv i lägenhet om 72 m2 och använder bara 600 kWh per år.
Har inte koll på hur mycket jag betalar till mitt elhandelsbolag men det varierar väl mellan 40 och 80 kr per månad.

Det innebär att storleken på elfakturorna från mitt elhandelsbolag är försumbara.

Även om du bor i villa finns det stora möjligheter att få ner elförbrukningen.

De flesta villor kan förvandlas till plushus om de också installerar solceller.
Har du varit på månen det senaste året? Det skrivs massor om detta ämne, tex i detta forum! Många har sänkt sin elförbrukning ordentligt och satsat stora pengar i sina hus.
 
  • Gilla
gone_fishing och 2 till
  • Laddar…
Känns som spam/reklam
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
harry73
Din förbrukning säger ingenting om vi inte också vet dina förutsättningar. 600kWh är mindre än 2kWh per dygn och då ingår t ex inte uppvärmning eller vv. Jag ifrågasätter också om du kan laga mat varje dag. Kanske värma lite färdigrätter, men inget riktigt i alla fall och inte för 4 personer
 
  • Gilla
Mitchel
  • Laddar…
E
Tyvärr okunniga aggressiva hobbysnickare och renoverare som har svårt att läsa svenska men tror de är bra på allt ändå.
 
E Klimatbygg skrev:
Tyvärr okunniga aggressiva hobbysnickare och renoverare som har svårt att läsa svenska men tror de är bra på allt ändå.
Helt rätt!

Jag tycker att ditt första inlägg här på BH var väldigt inspirerande!

Kan du inte också delge oss idioter hur liten din vattenförbrukning är?

Tycker också det vore spännande att få höra om hur lite drivmedel till bilen du använder.

Fortsätt gärna skriva på svenska - jag förstår!
 
  • Haha
  • Gilla
gone_fishing och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.