Hej på er!
Jag har nyss installerat laddbox med lastbalansering. Då fick jag möjlighet att följa min elförbrukning i realtid. Jag reagerar på hur mycket ström vp drar.
Här om dagen löste motorskyddet och efter det fick jag en helt annan effektkurva. Graf som visar totalt effektuttag i kilowatt timme för igår och idag, med ojämna toppar och variationer i elförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Martin Berglund skrev:
Hej på er!
Jag har nyss installerat laddbox med lastbalansering. Då fick jag möjlighet att följa min elförbrukning i realtid. Jag reagerar på hur mycket ström vp drar.
Här om dagen löste motorskyddet och efter det fick jag en helt annan effektkurva.[bild]
Du får nog tala om vilken storlek du har på din värmepump 8kw?
 
H
Hur gamal är Thermian. Spontan låter det som det är dax för ett byte av värmepump alt. En stor service av kylkretsen. (Tex ny kompressor eller exp.ventil)
 
  • Gilla
Widarsilje
  • Laddar…
B
Blev det mycket varmare ute?

Har sett att vissa värmepumpar efter art de stannat p.g.a. minlasten ger för hög framtemp i förhållande till kurvan, och sedan när de återstartar så försöker de nå sitt börvärde igen, dvs full gas tills rätt framtemp nås.

Då kan man få lite av den formen på förbrukning vid varmare väder, samtidigt som något kallare väder ger jämnare förbrukning.

Vet inte hur din thermia styrs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.