Hej,


Har ett element som är iskallt och behöver luftas rejält.
När jag använder elementnyckeln var det inget hål som passade.

Antar att elementventilen är rundad?
Har ni något bra förslag på vad som behövs för att få upp den?


Tack på förhand! :)
 
  • Målad träräcke närbild, skruv och smuts, suddig bakgrund med kartonger, inomhusmiljö, underhåll behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En tång med platta käftar så kan du öppna och stänga den där.
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
J JonasSun skrev:
En tång med platta käftar så kan du öppna och stänga den där.
Menar du en flattång? Skulle det funka tror du? Den tången jag hade hemma kom inte åt i alla fall.
 
J JoshiSushi skrev:
Menar du en flattång? Skulle det funka tror du? Den tången jag hade hemma kom inte åt i alla fall.
Yes. Du måste hitta en så liten som möjligt. Finns säkert nån billig elektronikmejsel på Clas Ohlson.
 
C
Förhoppningsvis är den bara rundad på toppen, så får du bara ner nyckeln i botten så brukar det lösa sig.
Vilket ofta är lättare sagt än gjort med grader, färg och skit som samlats i hålet. En liten skruvmejsel och en nålfil kan vara bra verktyg för att rensa det. Och sen knacka på nyckeln lätt med en hammare.

Notera också att det förekommer en ovanlig dimension som de flesta vanliga luftningsnycklar saknar.
 
J JonasSun skrev:
Yes. Du måste hitta en så liten som möjligt. Finns säkert nån billig elektronikmejsel på Clas Ohlson.
Super, tackar så mycket! Köpte en minivariant för elektronik och kunde lufta det. Nu är mitt element varmt så tackar jättemycket för tipset 😁
 
  • Gilla
JonasSun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.