Hej! Jag vill bygga elementskydd som passar i ett hem med funkis-stil. De flesta bilder jag hittar är gjorda i hem med sekelskifte eller 1920talsstil.

Jag undrar därav om någon har tips på och gärna bild på elementskydd som passar i funkisstil? Se bild på ett fönster i hemmet bifogat.

Tack på förhand
 
  • Ett ljust vardagsrum med öppen spis, soffa, kaffebord, trägolv och fönster med växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mest passande skulle vara en sektionsradiator istället för panelradiatorn som sitter där idag. Visserligen lär det bli dyrare, men också bättre
 
Elementskydd gör att det blir sämre luftcirkulation runt radiatorn, det gör att radiatorn i sin tur måste vara lite varmare för att hålla samma rumstemperatur, det medför i sin tur högre framledningstemperatur.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Demmpa Demmpa skrev:
Elementskydd gör att det blir sämre luftcirkulation runt radiatorn, det gör att radiatorn i sin tur måste vara lite varmare för att hålla samma rumstemperatur, det medför i sin tur högre framledningstemperatur.
Och om det är en lägenhet där man själv inte kan påverka framledningstemperaturen så innebär det att det blir lite kallare i rummet.
 

Bästa svaret

F Fressan skrev:
Hej! Jag vill bygga elementskydd som passar i ett hem med funkis-stil. De flesta bilder jag hittar är gjorda i hem med sekelskifte eller 1920talsstil.

Jag undrar därav om någon har tips på och gärna bild på elementskydd som passar i funkisstil? Se bild på ett fönster i hemmet bifogat.

Tack på förhand
I vårt förra hus, byggt 1933, fanns det elementskydd som var ganska stilrena och tillräckligt luftiga för att inte påverka värmen nämnvärt.
 
  • Inomhus, två oskarpa personer samtalar, juldekorationer i bakgrunden, fönster, ljus, hemtrevlig atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Stoneage Stoneage skrev:
I vårt förra hus, byggt 1933, fanns det elementskydd som var ganska stilrena och tillräckligt luftiga för att inte påverka värmen nämnvärt.
Wow så snyggt! Tack. Byggde ni dem själva?
 
F Fressan skrev:
Wow så snyggt! Tack. Byggde ni dem själva?
Nej, de fanns när vi flyttade in 1990.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.