Bästa svaret

A
Jag har inget svar på problemet,kan vara någon termostat som låter,men vilken rolig filmsnutt!, blev riktigt åksjuk faktiskt:)
 
Handyman 1 skrev:
Jag har inget svar på problemet,kan vara någon termostat som låter,men vilken rolig filmsnutt!, blev riktigt åksjuk faktiskt:)
I know och I'm jättesorry + skäms oerhört... Man har inte alla indianerna i kanoten som du förstår...
 
Hur blev det, kom du på varför det lät om elementet?
 
Antagligen felkopplade element någonstans. Radiatorventiler är fjäderbelastade och kan vid vissa tillfällen låta som en kulspruta när matare och retur är växlat
 
W Waggan skrev:
Hur blev det, kom du på varför det lät om elementet?
Inte en aning dygnet efter började igen men inte lika högljudt. Sen dess har det varit hyfsat tyst fast "viner" som attans från det hela tiden.
 
Roger Simonsson Roger Simonsson skrev:
Antagligen felkopplade element någonstans. Radiatorventiler är fjäderbelastade och kan vid vissa tillfällen låta som en kulspruta när matare och retur är växlat
Bott här i 12 år, aldrig hänt innan. Dom fixade fjärrvärmesystemet (eller vad det heter...) för ngn månad sen. En i styrelsen sa att beror på man inte luftat sina element som man ska... Coooome on! Jag har luftat dom två ggr/år + varför lät det då inte i kåken alla element ist som i detta fallet bara elementen som sitter "i rad" under varandra på "samma vägg"??? Så det argumentet från styrelsen köper jag inte.... Men tack för ditt svar(y)
 
Vill bara poängtera att det inte är något av dina element som är problemet, utan någon grannes, troligtvis på samma värmestam. Hoppas de löser sig för dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.